kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
16 Ocak 2009, Cuma
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Türkiye'nin kirli çamaşırı bizden önce AB'ye girdi!

PINAR ÇELİK
15.01.2009
Ürün denemek için kirli çamaşır bulmakta zorlanan P&G'nin Brüksel Ar-Ge merkezi kirli çamaşırları Türkiye'den satın alıyor. Firma kirli çamaşırlara vitrin satış fiyatını ödüyor..
Geçen yıl Ar-Ge'ye 2.5 milyar dolar harcayan P&G, geliştirdiği yeni ürünleri deneyecek kirli çamaşır bulamayınca Türkiye'nin kapısına dayandı. Genç nüfus yoğunluğu nedeniyle kirli çamaşır konusunda pek de sıkıntı çekmeyen Türkiye'den kirli çamaşır satın aldıklarını söyleyen P&G Avrupa Araştırma- Geliştirme Merkezi Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Kumaş Bakım Kategorisi Ürün Geliştirme Müdürü Hilal Şahin, Türkiye'nin bu konuda çok zengin olduğunu söyledi. "Brüksel'deki evlerden de kirli çamaşırlarını alıyoruz. Temiz olarak evlere teslim ediyoruz. Ancak bunlar yeterli olmuyor. Yılda 50 bin kez ve her defasında 3 kilo çamaşır yıkadığımız düşünülürse Türkiye bu konuda bize büyük bir fayda sağlıyor" diyen Şahin, kirli çamaşırlar için ya vitrin fiyatını ödediklerini ya da o ürün değerinde yeni bir ürünle takas ettiklerini dile getirdi.

"AFRİKA'YA YATIRIM YAPACAĞIZ"
P&G Orta ve Doğu Avrupa Deterjan Grubu Pazarlama Deterjan Kategorisi Pazarlama Direktörü Tankut Turnaoğlu ise gelişmekte olan ülkelerin en hızlı büyüdükleri lokasyonlar olduğunu söyledi. Türkiye'de önceki yılların aksine tek haneli büyüyeceklerini global olarak da yüzde 4-6 büyüme öngördüklerini dile getiren Turnaoğlu, bu büyümenin yüzde 80'inin gelişmekte olan ülkelerden elde edileceğini belirtti. "Şu ana kadar 3 milyar tüketiciye ulaştık. Ama ulaşmamız gereken 3 milyar tüketici daha var" diyen Turnaoğlu, Afrika pazarını çok önemsediklerini ve o bölgede yatırım yapmak istediklerini ifade etti.

P&G Global
Marka sayısı.....................300
Çalışan sayısı...................138 bin
Ofis sayısı ........................80
Ülke sayısı........................180
Hissedar sayısı ................1.1 milyon
Fabrika sayısı...................44

P&G Türkiye
Marka sayısı.....................23
Çalışan sayısı...................1000
Toplam yatırım.................50 milyon $
12 yıllık toplam ihracat ....1.2 milyar $
Fabrika sayısı...................3

d