kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
29 Kasım 2008, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat

Her 'doodle'ın benim için özel bir yeri var

14.11.2008
- Başka hangi Türk karakterlerini resmettiniz şimdiye kadar?
- Bu kapsamda 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ve Kırkpınar Yağlı Güreş'lerini işledik.

- Sanırız siz Google'da bu işle uğraşan yegâne insansınız...
-
Uzun yıllar bu işi yapan ve logolar üreten tek insan olsam da, Google'da artık bu işle ilgili bir ekip olduğunu söyleyebilirim.

- Favori karakteriniz nedir? Dünyadan veya Türkiye'den bir örneğiniz var mı?
-
Favori 'doodle'ımı seçmek zor; her birinin benim nazarımda özel bir yanı var çünkü.

LOGO KOLEKSİYONU YAPAN VAR
- Nasıl çalışıyorsunuz? Neyi çizeceğinizi nasıl tayin ediyorsunuz? Yoksa öteki ülkeler size hangi konuda, tatiller veya önemli kişiler hakkında desen üreteceğinizi önceden bildiriyor mu? Niçin her ülkenin kendine özgü 'doodle' ressamı yok örneğin?
-
Aslında Google'da çalışan ve bizim Googler dediğimiz birtakım kimseler, Google açılış ekranında neyin belireceği konusunda karar verme hakkına sahipler. Googler'lardan, 'doodle'lar hakkındaki fikirlerini kullanıcılarımız için topluyoruz. Bu kapsamda 'doodle'ların seçim sürecinin amacı, ilginç olayları kutlamaya, önemli anma günlerini gündeme taşımaya ve mümkünse bunları Google'ın kişiliğini ve yaratıcılığa duyduğu sevgiyle bağdaştırmayı yansıtabilmeye yönelik oluyor.

- Ne tür tepkiler alıyorsunuz? İnsanlar yaptığınız işleri seviyor olmalı...
- Geçen yıllar içinde 'doodle'lar Google'ın en sevilen bölümleri halini aldılar. İnsanlar artık özel günlerde Google açılış sayfalarında yeni ne olup olmadığını görmek için oldukça istekli davranıyorlar. Kimi kullanıcılardan, kendi Google logo koleksiyonlarını yaptıklarını bize söyleyenler bile oluyor. Bazıları ise, yaptığımız logonun gün içinde nasıl olup da kendilerini gülümsettiğini bizimle paylaşmakla yetiniyorlar.