kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
22 Kasım 2008, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Tüketici evde yemeyi tercih ediyor... Kriz nedeniyle dışarıda yemek yeme alışkanlığına bir süre ara veren tüketicinin restoranların cirolarını düşürdüğünü ifade eden Ergin, bu dönemde tüketicilerin evde yemeyi tercih edeceğini söyledi.

Küresel kriz piyasayı vurunca Metro bakkalları baş tacı etti

Pınar ÇELİK KONYA
21.11.2008
Metro Toptancı Market'i kriz döneminde ayakta kalabilmek için cirosunun üçte birini oluşturan bakkallara odaklandı. Grup, 5 yılda 2 bin bakkalı baştan yarattı..
Bakkallar kriz döneminde Metro Group'un da gözdesi oldu. Kredi kartından uzak durması ve veresiye alışveriş imkânı nedeniyle Türk tüketicisinin krizde tercih ettiği bakkalların cirolarının üçte birini oluşturduğunu söyleyen Metro Toptancı Market Genel Müdürü Hakan Ergin, "Bakkallar ayakta kalırsa bizim ciromuz da ayakta kalır. Bu dönemde bakkalların cirosu arttı, çünkü veresiye defterine ilgi çoğaldı. Kriz nedeniyle sepetlerini küçülten ama daha sık alışverişe çıkan tüketiciler kendilerine en yakın alışveriş noktası olan bakkalları tercih ediyor. Bu ilgi hem bakallara hem de bağımsız marketlere avantaj yaratacak" diye konuştu. Metro Toptancı Market'lerin 20 milyonluk yatırımla 12. mağazasını açtığı Konya'da konuşan Ergin, bakkalların cirolarını yükseltecek mağaza düzenlemeleri yaptıklarını belirtti.

BAKKALLAR YAŞARSA
Ergin, "Son beş yılda 2 bin bakkalı ücretsiz yeniledik. Çünkü iyi bir bakkal alışveriş merkezine ya da en büyük rakibi indirim marketlerine de karşı durabilir" dedi. Ergin, indirim mağazalarında maksimum bin ürün bulunmasına karşın bakkallarda ortalama bin 500 ürün bulunduğunu ancak bunu sergileyememelerinin en büyük sorun olduğuna dikkat çekti. Ergin, "Bu, onların mali açıdan zorlanmalarına neden oluyor. Biz verdiğimiz destekle bunu değiştiriyoruz. Hedefimiz yeter ki bakkallar ayakta kalsın. Onlar ayakta kalırsa bizim ciromuz da ayakta kalır" dedi. Şu anda kriz nedeniyle gıda ürünlerinin satışlarında bir düşme olmadığına dikkat çeken Ergin, "Asıl sorun piyasada para dönmemesi. Mallar gidiyor ama para gelmiyor. Bu da piyasada bir daralma yaratıyor. Üretici mal vermemeyi tercih ediyor, kabuğuna çekilip krizi atlatma derdindeler. İsten çıkarmaların nedeni de bu. 2001'deki gibi bir kriz durumu yok çünkü şu anda krizin psikolojik etkilerini yaşıyoruz. Asıl 2009'un ilk 6 ayında zorlanmaya başlayacağız" diye konuştu.