kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
11 Kasım 2008, Salı
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Buzz
 
24 Saat
24 Saat
HINCAL ULUÇ
Hıncal'ın Yeri

Metrobüs bir devrimdir!..

METROBÜS halk taşımacılığı konusunda bir devrim.. Eksikleri var, tamamlanacak. Yanlışları var düzelecek.. Ama yapılan iş bir devrim.. Bu kentin tarihinde ilk defa halk taşımacılığını, hem de özel taşımacılığın önüne koyarak bu çapta bir yapıldı..
Gittim, gördüm, bindim, yazdım.. Metrobüsün gelir düzeyi çok düşük, kentin en uzak varoşlarında oturan ama tam da merkezinde asgari ücretle çalışmak zorundaki insanlara, evlerinde aileleriyle geçirecekleri o çok ama çok kıymetli birkaç saati nasıl kazandırdığına şahit oldum..
Özel arabalarıyla E-5'te sıkışanlar kızıyorlar.. Kızacaklar.. Hizmetçileri sabah işe geç kaldığı zaman da kızıyorlar, "Bu kadın sabah kaçta kalkar, gece evine kaçta varır" diye hiç düşünmeden kızdıkları gibi..
Ne yapalım.. Herkesi birden mutlu etmek mümkün değil..
Tespit ettiğim eksikleri yazmıştım.. Yuh bana.. İnsan ancak bu kadar bakar kör olur.. En önemli, en büyük eksiğin farkına varmamışım. Zamanında damdan düştüğüm, halden bilir olmam gerektiği halde..
Yahu bu metrobüsü engelliler, yaşlılar nasıl kullanacak?.. Onca merdiveni inip çıkmaları mümkün mü?.. Eloğlu tekerlekli sandalyenin halk otobüsüne alınması sorununu çözmüşken, biz yürüyebilenlere aldırış etmemişiz.. Ayşe Yılmaz'ın "Ayaklarından rahatsız babam merdivenlerde iki kez düşme tehlikesi geçirdi" satırlarını okurken, başımdan kaynar sular döküldü.. Tabii ya.. Tabii ya.. Her metrobüs durağı tonla merdiven.. En evvel çözülmesi gereken sorun bu..
İkincisi.. Bu otobüsler halk için.. Tamam.. O zaman ikinci bilet ne?. Metrobüse niye ayrı biletle biliniyor.. Bir akıllı bilet, Akbil, vatandaşı evinden işine, işinden evine niye getirip götürmüyor?.
Kömür dağıtmak sosyal devletçilik oluyor da, bu önemli hizmet niye ille de kâr amaçlı?..
Belediye'den de bir açıklama geldi, eleştirilerime..
Ara duraklara dolu gelen metrobüs sorunu.. Bu duraklar için 8 otobüs ayrılmış. 8 otobüs de aralıkta sefere girecek..
Ses düzeni ihale edilmiş. Yakında şoförler durakları anonsa başlayacak. Metrobüs hattına paralel çalışan 18 hattaki 169 otobüs seferden çekilmiş.
Ayrıca.. Dün Nazlı Hanım'da okudum.
Avcılar-Mecidiyeköy hattını hergün 520 bin kişi kullanıyor. Bunların yüzde 21'i artık arabasını evde bırakıp, metrobüs-metro ile kent merkezine gidip geliyor. Bu E-5 trafiğinden en az 50 bin aracın çekilmesi demek.. İptal edilen hatlarıyla 1246 minibüs ve 169 otobüs de bu yolu kullanmıyor. Yani E-5'te bir yandan rahatlama da var.
Üstelik Metrobüs henüz yarım.. İnşaatlar ve yollar tamamlanınca, Avcılar'dan Kozyatağı'na kadar, kıtalararası seferler de başlayınca, asıl o zaman trafikteki farkı göreceğiz.