kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 30 Nisan 2008, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Hans-Ulrich Mayer

Mövenpick'le 1 milyar YTL ciroyu yakalarız

Nestle bu yıl lüks dondurma markası Mövenpick'i Türkiye'ye getireceğini açıkladı..
Gelecek yıl Türkiye pazarına girişinin 100'üncü yılını kutlayacak olan İsviçreli gıda devi Nestle, 2009 ciro hedefini 1 milyar YTL olarak açıkladı. Nestle Türkiye CEO'su Hans-Ulrich Mayer, bu yıl lüks dondurma markası Mövenpick'i Türkiye pazarına sunacaklarını açıkladı. Dün düzenlediği basın toplantısında konuşan Mayer, 2003 yılında satın aldıkları Mövenpick'i trendlere bakarak pazara sokma kararlarını belirtti. Nestle'nin kendi ismini taşıyan ve genel tüketiciye hitap eden dondurma markasında dünya pazar lideri olduğunu ama henüz Türkiye'ye getirmeyi planmadıklarını kaydeden Mayer, Strateji geliştirirken dünyadaki gelişmeleri takip ediyoruz. Bu yıl Mövenpick'i Türkiye'de pazarlamaya karar verdik. Nestle dondurmasını getirme konusunda kararımız yok" dedi. Türkiye'ye katma değeri yüksek, Türk tüketicisinin tüketebileceği ürünlerle geldiklerine işaret eden Mayer, "Küresel şirket olarak sürekli tüketici trendlerine bakmamız gerekiyor" dedi. Mayer, Türkiye pazarında inorganik büyümek için fırsatları incelediklerini kaydetti.

YÜZDE 42 BÜYÜDÜK
Nestle'nin Türkiye'de 2007 yılında bir önceki yıla göre yüzde 42 oranında büyüyerek 700 milyon YTL ciro yaptığını bildiren Mayer, gıda sektöründeki toplam büyümenin ise yüzde 16 olduğunu belirtti. Mayer, dünyada AAA kredi notuna sahip birkaç şirketten biri olduklarını ve 2007 cirolarının 107.6 milyar İsviçre frangı olduğunu bildirdi.