kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 13 Şubat 2008, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Coca Cola artık tiryaki Türklere çay demleyecek!

Coca-Cola'nın aldığı Doğadan, siyah çay pazarına girdi. Coca-Cola Avrasya Başkanı Bozer, "Yüksek tüketimi dikkate aldık. Türkiye kişi başı çay tüketiminde dünya birincisi" diye konuştu..
Geçen sene Coca-Cola tarafından satın alınan ve bitki-meyve çaylarıyla tanınan Doğadan, siyah çay pazarına girdi. Böylece, Coca-Cola da tüm dünyada ilk kez Türkiye'de poşet olmayan, yani dökme çay işine adım atmış oldu. Coca-Cola Avrasya Grubu Başkanı Ahmet Bozer, içinde bulundukları her pazarda tüketicilerin en çok neye ilgi gösterdiğine göre hareket ettiklerini söyleyerek, Türkiye'de de çay pazarının tonaj açısından dünya ikincisi olduğunu, kişi başı tüketimde de Türklerin birinci olduğunu vurguladı.

İÇECEK PAZARININ LİDERİ
Doğadan Genel Müdürü Cem Pasinli de, dünyada toplam çay tüketiminin 3 milyon 201 bin ton olduğunu; Türkiye'nin sıralamada 200 bin ton ile Hindistan'ın arkasından geldiğini dile getirdi. Pasinli, Türkiye'nin dünyanın en büyük beşinci çay üreticisi olduğunu, Türkiye'de tonaj olarak yüzde 55 ve ciro olarak yüzde 21'lik pay ile çayın alkollü içecekler hariç içecek pazarının açık ara lideri olduğunu bildirdi.

PAZARIN % 84'Ü DÖKME
Türkiye çay pazarının ağırlıklı olarak dökme çaydan oluştuğunu, poşet çay, bitki ve meyve çayları sınıflarının da hızla büyüdüğünü belirten Pasinli, sektörün toplam cirosunun ise 874 milyon dolar olduğunu, bunun yüzde 84'ünü dökme çayın oluşturduğunu kaydetti. Doğadan'ın ise bitki, meyve, yeşil ve işlevsel çay kategorisinin ciro ve tonaj olarak lideri konumda bulunduğunu dile getiren Pasinli, 60 milyon dolarlık bitki ve meyve çayı pazarında yüzde 60 pazar payına sahip olduklarını anlattı. 35 ülkeye de ihracat gerçekleştirdiklerini ifade eden Pasinli, tonaj olarak dökme çayın büyük olsa da ciroda tonaja kıyasla daha yüksek oranda katma değerin bitki ve meyve çaylarından geldiğini söyledi.