kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 9 Şubat 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Büyük marketler pazar günleri kapanmayacak

Başbakanlık'a 11'inci kez sunulan Büyük Mağazalar Yasa Tasarısı'na göre büyük marketler ve alışveriş merkezleri pazar günleri kapanmayacak..
İLİŞKİLİ HABERLER
Büyük marketler pazar günleri kapanmayacak
Yaklaşık 3 yıldır perakende sektörünün gündeminden düşmeyen tartışmalı Büyük Mağazalar Yasa Tasarısı, 11'inci kez Başbakanlık'a sunulmasına rağmen büyük mağazalar ve bakkallar yine tasarı üzerinde anlaşamadı. Büyük ve küçük perakendeciler, tasarının çeşitli noktalarına farklı açılardan itiraz ederek, değişiklik talep ediyorlar. Yeni yasa tasarısı, en büyük tartışmaların yaşandığı büyük mağaza ve zincirlerin yanı sıra alışveriş merkezlerinin çalışma saatlerine getirilen kısıtlamaya son veriyor. Yani, büyüklüğü 400 metrekareden fazla olan zincir ve alışveriş merkezleri için hafta içi saat 20'den sonra ya da pazar günleri kapalı olmak gibi bir zorunluluk yok. Ancak, çalışma saatleri belediye veya il encümenleri tarafından düzenlenecek. Bir başka deyişle, bölgenin nüfus ve ticari hayatının gereklerine, sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyine ve hafta sonu, resmi tatil ve bayram günlerinde açılış- kapanış saatleri belediye veya il encümeni tarafından belirlenecek.

RAF ÜCRETİNE SINIR
Yeni tasarıda, marketlerin tedarikçilerden toplam aldığı raf ücreti de cirosunun yüzde 2'si ile sınırlandırılıyor. Bu sınırlama marketleri en çok rahatsız eden konulardan biri, çünkü mevcut uygulamalarda bu ücret yaklaşık yüzde 7-8 olarak alınıyor. Tasarıda ayrıca, indirimlerle ilgili kısıtlamalar da kaldırılıyor. Yeni tasarıya göre, büyük mağazaların ve alışveriş merkezlerinin kuruluş izinleri de nüfus ve trafik yoğunluğuna göre verilecek. Ayrıca alışveriş merkezleri yapı inşaat alanının, 10'dan fazla mağazası olan zincirler ise satış alanları toplamının en az yarısı kadar bir alanı otopark yapmakla yükümlü. Tasarıyla birlikte, özel markalara (private label) da düzenleme geliyor. Buna göre, özel markalı ürünlerin ambalajında tedarikçi ile perakendecinin markası ve adına aynı büyüklükte yer verilecek.