kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 20 Eylül 2007, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

'Sektör canlılığını 25 yıl daha korur Canan Yapı piyasada kalıcı olacak'

MENEKŞE ATASELİM
Canan Kozmetik'in ortağı Necati Akyazıcı şantiyelere geri döndü. Gayrimenkul sektörünün 80'li yıllardan çok farklı bir tablo çizdiğine değinen Akyazıcı, bugünkü canlılığın 25 yıl süreceğine inanıyor Akyazıcı, "Markamıza duyulan güveni hatırlatmak için ilk projede Canan Residence ismini seçtik. Rezidanstan alışveriş merkezine her türlü projeyi yapacağız ve piyasada kalıcı olacağız" diyor ..
Asıl mesleği inşaat mühendisliği olan ancak 26 yıldır sanayici işadamı kimliği taşıyan Necati Akyazıcı, gayrimenkul işine geri döndü. Akyazıcı, İpek markasının sahibi Canan Kozmetik'teki ortağı Hasan Bulut ile 2006 yılında Canan Yapı'yı kurarak ilk projeyi Ataşehir'de başlattı. Türkiye'de gayrimenkul sektörünün uluslararası yatırımlar çekebilecek düzeye erişmesi ve rekabet ortamının zenginleşmesi nedeniyle cezbedici hale geldiğini kaydeden Akyazıcı, Canan Yapı'nın piyasada kalıcı olacağına dikkat çekiyor. Akyazıcı, beklentilerini ve hedeflerini şöyle anlatıyor: "Türkiye'de kişi başına düşen gelir her geçen gün artıyor; 10 bin dolar seviyesine de çıkacak. Konut ihtiyacı sürüyor; stoklar çok kötü. Bu da demek oluyor ki sektör 25 yıl daha canlılığını korur. Canan Yapı da rezidanstan alışveriş merkezine, villadan iş merkezine kadar seçici ve rekabetçi bir şekilde her türlü proje ile kendini gösterir."

Gelişmeler cezbetti
* Neden gayrimenkul sektörüne girme kararı aldınız?

Ben zaten inşaat mühendisiyim. 26 yıldır sanayi işinde olsam da Karadenizli inşaatçı bir aileden geliyorum. Hatta 80'li yıllarda bir konut projesi yapmıştık. Ancak o dönem inşaat sektörü bugünkü gibi değildi. Bankerler dönemi denen bir zaman diliminden geçiyorduk. Ortam yine çok rekabetçiydi fakat farklı şekilde rekabet ediliyordu. Alaylı tabir edilen müteahhitlerin elindeydi sektör. O zaman Merter'de kendi fabrikamızı yaptık ve sanayide ilerledik. Ekipmanlarımızı tasfiye ettik. Bugün ise uluslar arası sermaye bile Türk gayrimenkul sektöründe yapı üretiyor ve gayrimenkul geliştirme işi yapıyor. Bu gelişmeler bizi cezbetti.

* Canan Kozmetik'ten sonra yeni şirketin ve projenin adı da Canan...
Evet, çünkü bizim bir marka değerimiz var. Canan Kozmetik, piyasada İpek markası ile tanınan ve hem tüketici hem de iş çevreleri tarafından güvenilen, benimsenen bir firma. Canan Yapı ismi de bu güvenin devamı niteliğinde. İlk projemiz de bizim için çok özel, bir referans. O nedenle adının Canan Residence olmasını istedik.

Anadolu'nun ağırlık merkezi
* Peki ilk proje için neden Ataşehir'i seçtiniz?

Bu bölgede belediye mimari tasarım ve şehirciliğe önem veriyor. Bunu özendirmek için de tasarım ve yeşile önem veren serbest imar getirdi. Şehir içinde Canan Residence gibi projeler yapmak da kolay değil. Ayrıca, Ataşehir merkeze yakın bir konumda ve devamlı gelişen bir yerleşim alanı. Gelecekte Anadolu yakasının ağırlık merkezi olacak. İstanbul'un finans merkezi için buranın seçilmesi de durumu kanıtlıyor. Biz bu gelişmenin bu tarafta olacağını öngörmüştük. Zemin de çok sağlam. Zemin emniyeti gerilmesi 3.5 olduğunda iyi kabul edilir. Ataşehir'de bu oran minumum 6.

* Projelerinizle nasıl bir farklılık ortaya koymayı amaçlıyorsunuz?
İnsanlar ömürleri boyunca en büyük yatırımlarını gayrimenkule yapıyor. Doğal olarak da ödedikleri paranın karşılığını almak istiyorlar. Eskiden konut alan evin içini en kısa sürede yeniden yapmak isterdi. Çünkü beğenmezdi. Bizim amacımız evi 1 kere aldırmak. Gerekenin en iyisini baştan yapmak.