kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 11 Ağustos 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Türk hamamını turistler ayakta tutuyor !

Gazeteci Haşim Akman; Geo dergisi içinbizzat bir Türk hamamına girdi, göbek taşınayattı ve kese attırdı. Akman yazısında artıkmüşteri bulmakta zorlanan hamamlarınyüzlerce yıllık bir kültür olmaktançıkıp, sadece turistik bir eğlencehaline dönüştüğünü tespit etti..
İLİŞKİLİ HABERLER
Türk hamamını turistler ayakta tutuyor !
Geo dergisinin bu ayki sayısında, yüzyıllar önce dünyaya namını duyuran ama günümüzde sayıları giderek azalan Türk hamamlarının Batı dünyasında neden meşhur olduğu irdeleniyor. Derginin kapağına da taşınan özel dosyada, yüksek fiyatları nedeniyle müşteri bulmakta zorluk çeken hamamların yaşama savaşının artık sadece İstanbul'u ziyaret eden turistlerin egzotik arzuları sayesinde devam ettiği belirtiliyor. Gazeteci Haşim Akman'ın kaleme aldığı yazı şöyle:

TANRI'YA YAKLAŞMA ANLAMI TAŞIR
"Artık neredeyse sadece turistik bir faaliyet olarak yaşayabilen Türk hamamının tüm Batı dünyasında efsane haline getiren nedir? Bu sorunun cevabını bugün Uzakdoğu'da Türk hamamı adı verilen fuhuş merkezleri, dolayısıyla cinsellik ya da yönetmen Ferzan Özpetek'in 'Hamam' ve Mustafa Altıoklar'ın 'İstanbul Kanatlarımın Altında' filmlerinde öne çıkan eşcinsel ilişki vurgularında aramak elbette mümkün değil. Doğrusu şu: Hamam Batı'da başladığı halde orada kısa sürede sona eren, Doğu'da özellikle de Osmanlı-Türk kültüründe dönüşerek yaşayan bir kültür. İçinde cinsellik-eşcinsellik yok mu? Hiç şüphesiz var. Ancak Türk hamamını eşcinselliğe indirgemek hem yanlış hem de haksızlık. En genel tanımıyla hamam, yıkanıp arınmak için yapılmış bütün halkın kullanabileceği bir yapıdır. Yıkanıp arınma, bedeni örten derinin kirinden kurtulmanın yanısıra simgesel olarak insanın iç dünyasını saran dünyevi sorunlardan kurtulup Tanrı'ya yaklaşma anlamı da taşır." HAMAMVE (EŞ)CİNSELLİK Ünlü yönetmen Ferzan Özpetek'in 'Hamam' ve Mustafa Altıoklar'ın 'İstanbul Kanatlarımın Altında' filmleri nedeniyle Türk hamamını eşcinselliğin kaynağı gibi görmenin, koskaca bir kültüre haksızlık olacağını belirten Haşim Akman, yazısında şöyle devam ediyor: "Ancak o filmlere Hamamcılar Odası'nın aşırı hassasiyetiyle yaklaşıp Türk hamamında eşcinsellik hiç yokmuş gibi davranması da gerçeği inkar anlamına gelir. Ev içinde bile kadın ile erkeğin ancak belli kurallarla yan yana gelebildiği Osmanlı toplumunda, erkek eğlencelerinde kadın yerine 'köçek' adı verilen kadın giysisi giymiş genç erkekler oynatılırdı. Hamamda eşcinsellik ve aynı anlama gelen oğlancılık, müşteriler ile bu köçekler ve kimi eşcinsel tellaklar arasında yaşanırdı." ('Türk Hamamı: Su, sıcak ve erotizm' başlıklı yazının tamamı Geo dergisinde...)
Haberin fotoğrafları