kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 7 Temmuz 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

'Alışveriş merkezi kiraları tekstilciyi zamma zorluyor'

MENEKŞE ATASELİM
"Alışveriş merkezlerindeki yüksek kiralar perakendecinin belini kırıyor" diyen Nedim Özbek, bu durumun Türk markalarını zamma zorladığını belirterek, "Yabancının kirasını da Türk markalarından çıkarıyorlar" diye konuştu..
İLİŞKİLİ HABERLER
'Alışveriş merkezi kiraları tekstilciyi zamma zorluyor'
1987'de Polonya'ya giderek tekstil işinde çalışmaya başlayan ve 1993'te ülkedeki ilk mağazasını açan Gülom Tekstil'in sahibi Nedim Özbek, geçen yıl girdiği Türkiye pazarındaki en büyük handikapın alışveriş merkezlerinin çok yüksek kiralar talep etmesi olduğunu dile getirdi. Denim markası Red Star'ın ardından geçtiğimiz yıl kurduğu Geisha Milano markası ile İspanya'nın Barcelona kentinde düzenlenen moda fuarı Bread&Butter'a katılan Özbek, açıklamasında alışveriş merkezlerinin izlediği bu tutumun Türk perakendecisinin 'belini kırdığını' ifade ederek, kiraların satılan malın fiyatını yükselttiğini kaydetti. Özbek, "Metrekaresi 30, 40, bilemedin 50 dolara verilecek yeri 200 - 250 dolara kiralıyorlar. Bunlar en büyük darbe. Bu para yine senden, benden çıkıyor. Satılan malın fiyatını yükseltiyor. Enflasyon da artıyor" diye konuştu.

FARK KAPANACAK
Red Star'ın yurtdışında toplam 360 satış noktasında tüketici ile buluştuğunu ve ürünlerini Türkiye'den yüzde 30 daha pahalı sattıklarını belirten Özbek, yakında kira maliyetlerine bağlı olarak bu uygulamadan vazgeçmek zorunda kalabileceklerine dikkat çekti. Özbek, Türkiye'de alışveriş merkezi yönetimine acil düzenleme yapılması yönünde eleştiride bulunarak şunları söyledi: "Türkiye'de alışveriş merkezi yapmak kolay. İçine alacağınız markalar da önemli. Ama fiyatlar da önemli. Avrupalı firmalardan neredeyse hiç kira almayacaklar. Çoğuna cirodan azar azar ver diyorlar. Ama nedense bize gelince sanki öbür adamın parasını bizden çıkarır gibiler. Yüzde 90'ı da öyledir bence. Avrupalı marka alışveriş merkezi için prestijdir ama bu sistemi anlamak zor. En güzel yeri veriyorsun onlara veriyorsun, benim güzelim markama dur diyorsun. Biz, Türkiye'de sattılan ürünlerimizi Avrupa'dakilerden yüzde 30 ucuz satıyoruz. Sonuçta kendi ülkemizdeki insanlar bunlar! Fakat kirada uygulama böyle giderse o fark da kapanır. Bu insanlar nereden çıkaracak o kiraları? Mecburen zam yapacak. Birileri buna el atmalı."