kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
1 Mart 2009, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat

Public = Hedef Kitle

20.02.2009
- Halkla ilişkiler tanımının 'public relations'dan yanlış çevrildiğini söylüyorsunuz.
-Profesör Nermin Abadan hocam vardır benim. O ilk defa public relations kelimesini halkla ilişkiler diye çevirmiş.
Öyle kalmış.
Ben dedim ki 'İlişkiler doğru ama oradaki public halk değil. Public, senin çalıştığın alandaki hedef kitlen.' Ben çok uğraştım ama değiştiremedim onu.

-Türkiye'de PR'ın bugünkü durumu nasıl?
-Bir zamanlar bu işten anlamayan zenginler, gazetede güzel hanımların resmi çıkar diye mankenleri alır halkla ilişkilerci yaparlardı. O zaman ben bu işle çok mücadele ettim.
Şimdi kalmadı mesela o. Önemli olan senin kurumunun kamuoyuna duyurulmasıdır. Bu da nasıl olur, kamuya yararlı bir iş yaparsan. Çünkü ancak o zaman haber olursun.