Kriz herkesi eşit ölçüde etkilemiyor.
Pazar çakılsa bile krizi fırsata çevirip, pazar payını artıran firmalar da var . Ocak ayında binek otomobil satışlarında yüzde 29.1, hafif ticari araç satışlarında da yüzde 50.3 düşüş yaşandı. Geçen ay binek ve hafif ticari araç toplam satışları 2008'in aynı ayına göre yüzde 37.8 azaldı.
Ancak Honda ve Hyundai bu dönemde pazar paylarını artırarak, önemli bir başarıya imza attılar.
Honda, geçen yıl ocak ayında yüzde 5.6 pazar payını, bu yıl yüzde 10.7'ye çıkardı. Geçen yıl ocak ayında bin 38 otomobil satan Honda bu yıl bin 415 satışı gerçekleştirdi. Böylece Honda tarihindeki en büyük pazar payına ocak ayında ulaştı.
Krizde pazar payını artıran bir başka marka da Hyundai oldu. Hyundai, 2008 yılı toplam satışlarında elde ettiği ikinciliğin ardından 2009'a hızlı başlayarak ocak ayında
Türkiye'nin '
En Çok Tercih Edilen Otomobil Markası' oldu. Ocakta 2 bin 478 otomobil satış gerçekleştiren Hyundai'nin pazar payı yüzde 19'a çıktı. Hyundai geçen yıla göre satışlarını yüzde 48.8 artırdı.
Otomobil satışlarında bir numaraya yükselen Hyundai, toplamda da 2 bin 706 adet araç satışı gerçekleştirerek geçen yılın aynı dönemine göre pazar payını ikiye katlayarak yüzde 14'e çıkardı.
İşler iyi giderken kazanılan başarı kolay. Önemli olan kriz döneminde başarılı olmak. Her iki markayı krizde de bir şeyler yapılabileceğini gösterdikleri için tebrik ederim.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir.
Ayrıntılar için lütfen
tıklayın
Bugünkü Tüm Yazıları
Honda ve Hyundai krizi fırsata döndürdü
Yayın tarihi: 9 Şubat 2009, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/02/09//haber,3938544363E747C082BF18DDFB201E16.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2009, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.