Kriz bu sefer sadece dar gelirliyi değil, üst gelir grubunu da vurdu. Bu durumu geçen yıl
Türkiye'de satılan otomobillerin segmentlerine bakarak daha iyi anlamak mümkün. Daha önce yaşanan krizlerde fiyatı ucuz otomobillerin satışlarının düştüğü görülürdü.
Fiyatları yüksek lüks otomobiller ise aynı ölçüde etkilenmez, zenginler krizi takmazdı. Ancak, bu sefer böyle olmadı. Krizden zengini fakiri herkes aynı ölçüde etkilendi. Ucuz ve lüks otomobiller, satışları en çok düşen sınıf oldular.
A segmenti olarak bilinen mini sınıf araçların satışları yüzde 39 düştü. F yani üst lüks sınıf otomobiller yüzde 31 daralma ile mini sınıf araçları takip etti. Diğer segmentlerde otomotiv pazarındaki genel daralmaya paralel olarak düşüş yaşandı. Ancak, bu düşüş mini ve lüks otomobillerdeki gibi olmadı. Otomotiv pazarındaki genel daralmaya paralel olarak B segment binek araç satışlarında yüzde 20'lik düşüş görülürken, C (orta) segment araçlarda ise daralma yüzde 10 ile sınırlı kaldı. Toplam pazardaki daralma ise yüzde 14 olarak gerçekleşti.
Parası olmayan kriz döneminde zaten otomobil alamıyor, ama parası olan da krizin boyutlarını bu sefer tahmin edemediği için alışverişten uzak duruyor. Krizin değerlendirmesini daha sağlıklı yapabilmek için bu rakamlar da dikkate alınmalı.
Bugünkü Tüm Yazıları
Zengini fakiri krizde aynı tepkiyi verdi
Yayın tarihi: 12 Ocak 2009, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/01/12//haber,95B79EFC3F774B3CB2FB5909BC916DB0.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2009, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.