kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
17 Ocak 2009, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat
Diesel’in ilkbahar-yaz 2009 koleksiyonu, 1950’leri geri getiriyor. Elbiseler yine çok var ama boyları biraz uzamış.

Defilede çıkanı hemen istiyorlar

YAPRAK ARAS ŞAHİNBAŞ
15.01.2009
Türk modaseverler arasında öyle bir kesim var ki, 'denenmişi' bile giymiyorlar. Yüksek belli jeanleri ilk giyen de onlar oluyor, iki sezon sonrasını talep eden de.....
Diesel'de bir şeyler oluyor! Her şey, geçtiğimiz aylarda yapılan 30. yaş kutlamalarıyla başladı.
Kutlamalar öyle coşkulu geçti ki, uzun süre moda tutkunlarının çenesini ve medyayı meşgul etti.
30'unu dolduran marka hâlâ genç, hâlâ çılgın olduğunu bu partilerle gösteriyordu göstermesine ama ilkbahar-yaz kampanyası, bir şeylerin değiştiğine işaret ediyordu. Fotoğrafların görselliği, Diesel'in bilindik ironisini geri planda bırakıyordu.
Aslında ironi de yoktu. Daha lüks markalara benzer bir tavrı vardı sanki. Yoksa Diesel büyüyor muydu? Markanın Türkiye temsilcisi Özlenir Giyim'in Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Özlenir, neler olup bittiğini ve Türk modaseverlerin markayla ilişkisini anlattı...

- Diesel artık belirli bir olgunluğa erişti. Bu olgunluğun getirdiği ne gibi değişiklikler var?
- İlk etapta kış sezonunda, uzun yıllardır Diesel'den giyinen ama belirli bir olgunluğa erişen modaseverler için Black Gold adlı yeni bir seri sunduk. Daha olgun, daha fazla alım gücüne sahip ve daha sofistike ürünler isteyen Diesel hayranları, belirli bir yaştan sonra da tarzından ödün vermesin diye ortaya çıkmış bir koleksiyon.

- Diesel'in Türkiye'de, özellikle gençler arasında lüks bir algılanışı var zaten...
- Sıradışılık, aykırı görünüş ve belirli bir fiyat yapısında olması, ister istemez öyle hissettiriyor. Black Gold ise, krem şantinin üzerindeki kiraz gibi biraz.

- Türkiye'deki Diesel müşterisini dünya geneliyle karşılaştırırsak, ortaya nasıl bir tablo çıkar?
- Türkiye'deki Diesel müşterisinin genelini erkekler oluşturuyor. Ama diğer ülkelere göre kadın müşterimiz çok daha fazla. Diesel'in Türkiye'de hitap ettiği kesim, çok hızlı tüketiyor. Hemen alıp, kullanıp, "Sırada ne var?" diye soruyorlar. Her şeyi çok iyi takip ediyorlar. Zaman zaman hızlarına yetişmekte zorlanabiliyoruz. Mesela New York Moda Haftası'ndaki defileyi görür görmez, mağazalara gelip sormaya başlıyorlar. Oysa ki gördükleri, bir sonraki sezonun ürünleri oluyor.

- Bu aralar en çok hangi ürünlere talep var?
- Son dönemde bol paçalı, normal belli, fazla yıkamalı olmayan jeanler çok satılıyor. İspanyol paça ile boot cut arası kesim, en başarılı olanlar.

AŞIRI YÜKSEK BELLER ÇOK TALEP GÖRDÜ

- Erkekler arasında hangi jeanler popüler?
- Türk erkeği biraz tutucu. Dünyada çok büyük bir skinny jean modası var ama burada, erkekte satamıyoruz. Türk erkeğinin vücut yapısı da buna çok uygun değil. Sadece çok küçük, 'trendy' diyebileceğimiz bir kesim aldı erkek skinny'lerini. Kadınlar ise daha ileriye dönük şeyler istiyor. Görülmemişi, denenmemişi talep ediyorlar bizden.

- Çok şaşırdım! Ne gibi mesela?
- Mesela yüksek bel daha telaffuz bile edilmezken, biz çok ciddi miktarda yüksek bel sattık. Hatta mağazalara deneme için koyduğumuz modeller bile anında tükendi.
Haberin fotoğrafları