ABD'de doğan ve birçok ülkeye yayılan Drugstore, sağlık ve kozmetik ürünlerini bir arada sunma prensibine dayalı bir mağazacılık anlayışı. Bu mağazalarda satılan sağlık ürünleri, 'sağlık destek ürünü' , 'yiyecek destek ürünleri', 'doğal sağlık ürünleri' ve her türlü 'kozmetik ürünler'den oluşuyor ve hiçbiri reçeteye tabi olmuyor. Bu nedenle de eczane olarak kabul edilmiyor. Ancak ABD'de ve birçok Avrupa ülkesinde Drugstore mağazaları içinde ayrıca bir eczacının sorumluluğunda ruhsatlanmış bir de eczane bulunuyor. Böylece tüketicilere, sağlık ve güzellikle ilgili her türlü üründen binlerce çeşide tek bir mağaza içinde ulaşma imkânı sunuluyor. Türkiye'de bu anlayışta bir mağazacılık anlayışı henüz yok. Ancak, Türkiye'de 'Drugstore' marka ve isim hakkını elinde bulunduran Drugstore Pharmaceuticals Cosmetics Mağazacılık A.Ş., ülkemizde bu alanda bir yıldır yatırım yapıyor. Bu amaçla şirket, ciddi bilimsel ve akademik destek ile işe koyulmuş. Yapılan işlerin ve satılan ürünlerin ruhsatlı, güvenilir ve doğal olmasına dikkat ediliyor. Drugstore Pharmaceuticals Cosmetics Mağazacılık, işe önce 'sanal mağazacılık' ile başlayarak, 5 bin ürünün satışa sunulduğu www.drugstore.com.tr isimli sağlık ve güzellik sanal mağazasını ve hemen ardından da altı ayrı 'kardeş' uzman sanal mağazayı hizmete açmış. Bu platformların kadrosu ise eczacı, biyolog, kimya mühendisi, diyetisyen gibi uzmanlardan oluşuyor. Fiyatların da uygun tutulduğu ürünler arasında yara izi gidericilerden ortopedik tabanlığa, koşu bandından ilaç tableti kırıcısına, alkol ölçüm cihazından günde kaç adım attığınızı ölçen alete kadar birçok çeşit bulunuyor.
Yayın tarihi: 17 Ocak 2009, Cumartesi Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/01/17/ct/haber,4795F25880B545A3B7C1A1B9C40DB86E.html Tüm hakları saklıdır.