Giriş Saati : 14.12.2008 11:13 Güncelleme : 14.12.2008 14:05
Türkiye'nin dünyada yaşanan ekonomik krizi, turizmde lehine çevirebileceği bildirildi.
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Antalya Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Kerim Çavuşoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bayram ve sonrasının turizm açısından çok iyi gittiğini söyledi. Tatilin uzamasının turizme olumlu etki yarattığını belirten Çavuşoğlu, kış turizminin geçmiş yıllara göre daha iyi durumda olduğunu belirtti. Avrupa pazarında kış turizmiyle ilgili çalışmaların olumlu geçtiğini anlatan Çavuşoğlu, Türkiye'nin, dünyada yaşanan ekonomik krizi, turizm sektöründe kendi lehine çevirebileceğini vurguladı. Çavuşoğlu, şöyle devam etti:
''Şu anda kış turizmi fena gitmiyor. Avrupa pazarında çalışanlarımız, kış sezonunun geçen yıla göre daha iyiye gittiğini söylüyor. Kış turizmi yapanlar krize rağmen memnunlar. 2009 turizm sezonunda çok ciddi sıkıntı olacağı görünmüyor. Özellikle Türkiye'nin rakiplerine göre avantajları var. Fiyat avantajımız var. Fiyatlarımız rakiplerimize göre çok uygun. Dövizin belli bir noktaya gelmesi turizmi avantajlı hale getirdi. Bunun yanında yeni turizm sezonuna kadar krizin psikolojik etkisi azalmış olur. Psikolojik etkinin sezona kadar azalacağına inancımız var. Yeni turizm sezonundan da umutluyuz. Türkiye krizi lehine çevirebilir. Çünkü Avrupa ülkeleri vatandaşlarının alım gücünün artması söz konusu olacak.''
ANTALYA KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRÜ
Antalya Kültür ve Turizm İl Müdürü İbrahim Acar da dünyada yaşanan ekonomik kriz nedeniyle Avrupa'da insanların harcama yapmaktan kaçındığını bildirdi. Avrupalıların kriz nedeniyle öncelikle seyahat giderlerini kısmaya çalıştığını anlatan Acar, Türkiye'nin rakipleri olan İspanya ve Yunanistan'da turizm sektöründe büyük düşüşler yaşandığını ve geçen yılın aynı dönemine göre turist sayısında azalma görüldüğünü söyledi. Acar, şöyle konuştu:
''İspanya ve Yunanistan'da turist sayısında geçen yılın aynı dönemine göre artış yüzde 2 iken, Türkiye'de yüzde 14, Antalya'da ise yüzde 18... Bu da Türkiye'de ve Antalya'da gün geçtikçe kalitenin arttığını gösteriyor. Antalya artık marka olmuş durumda. Turistler konakladığı otelin hizmetlerinden memnun. Bu nedenle bir kez daha geliyor.''
Yeni turizm sezonununu bir iki ay daha erkene almak için çeşitli tanıtım çalışmaları yapılacağına işaret eden Acar, tüm otel ve uçak şirketleriyle tanıtım çalışmalarına ağırlık verileceğini kaydetti. Acar, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Turizm sezonu nisan değil, şubat ve Mart aylarına çekmek için çalışmalar var. Kültür ve Turizm Bakanlığı tüm otel ve uçak şirketleriyle sezonu öne çekecek tanıtım yapmayı düşünüyor. Hem bakanlık hem de özel sektör çok iyi çalışıyor.''
Antalya'daki otel ve turistik tesislerin dünya kalitesi standartlarının üzerinde olduğunu ifade eden Acar, bölgede 340 bin yatak kapasitesine ulaşıldığını sözlerine ekledi.
ALMANLAR İLK SIRADA
Antalya'ya bu yılın 11 aylık döneminde, hava ve deniz yoluyla 404 bin 904'ü yurt dışında çalışan Türk işçiler olmak üzere toplam 8 milyon 847 bin 993 turist geldi. Antalya'yı en çok ziyaret eden turistlerin ülkelerine göre dağılımında yine ilk sıraya Almanlar yerleşti. Alman turist sayısı, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 5,3 artarak, 2 milyon 246 bin 455 olarak gerçekleşti. İkinci sırada yüzde 20,3 artış ve 2 milyon 177 bin 647 sayısı ile Rus turistler yer alırken, üçüncü sırada, yüzde 39,7 artış ve 451 bin 730 turist ile Ukraynalılar, yüzde 14 artış 438 bin 321 turistle Hollandalılar geldi.
Turizmde Türkiye'nin rakibi konumundaki İspanya'dan Antalya'ya gelen turist sayısı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 85,6 artış gösterdi. Bu yılın 11 aylık döneminde Antalya'ya 16 bin 607 İspanyol turist gelirken, Yunanlı turist sayısı ise yüzde 34,3 artışla 2 bin 171 olarak gerçekleşti. (AA)