Mercedes-Benz Türk işçi çıkarmayacak Küresel krizin en çok etkilediği sektörlerden otomotivde şirketler işçi çıkarmamak için farklı yöntemler uygulamaya başladı. Mercedes-Benz Türk, işçi çıkarmayacağını, bunun yerine fabrikalar arasında işgücü kaydırması yapacağını açıkladı. Taşınması gereken mal miktarının orta ve uzun vadede artacağını tahmin eden Mercedes- Benz Türk, yolcu taşımacılığı ve dolayısıyla şirketin belediye ve şehirler arası otobüslerine talebin de artacağını öngördü. İstikrarsız talep gelişmeleri karşısında daha fazla esneklik gösterilmesi için şirketin uyarlanmış çalışma saati modelleri, işletme tatili uygulaması, esnek çalışma saatleri ve iki fabrikamız arasında geçici iş gücü kaydırması gibi mümkün olan bütün önlemleri alacağı kaydedildi.
TÜBİTAK, KOBİ için IMF gibi Türkiye Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) tarafından Prof. Dr. Erol Taymaz'ın başkanlığındaki bir heyete hazırlatılan KOBİ'lerde Dönüşüm başlıklı rapor önceki gün tanıtıldı. TÜRKONFED Başkanı Celal Beysel, KOSGEP'in artık KOBİ'lere proje bazlı teşvik vermediğini, kredi vermeye başladığını belirtti. Beysel, "Artık projelere ve arge'ye TÜBİTAK destek veriyor. KOBİ'lerin çoğu zaman TÜBİTAK'a ulaşması zor" dedi. Prof. Dr. Taymaz ise "KOBİ'ler TÜ- BİTAK'tan ufak da olsa bir destek alınca bankalar o KOBİ'ye kredi veriyorlar. Yani TÜBİTAK bankalar açısından IMF gibi bir çıpa işlevi görüyor" dedi.
Balkanlar, Doğu Avrupa ile hedef 100 milyar $ Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, Balkan, Orta ve Doğu Avrupa ülkeleriyle ticaret haciminde, önümüzdeki 4 yılın sonunda 100 milyar dolara ulaşacaklarını bildirdi. Tüzmen, Türkiye İşadamları ve Sanayiciler Konfederasyonu'nca (TUSKON) düzenlenen toplantıdaki konuşmasında, 2007 sonu itibariyle Türkiye'nin Orta Avrupa ve Balkan ülkeleriyle ticaret hacminin 24 milyar dolara ulaştığını hatırlattı. Tüzmen, "24 milyar dolar güzel bir rakam. Ama 350 milyar doların içinde az kalıyor. Hedef mi istiyorsunuz? Balkan, Orta ve Doğu Avrupa ile ticaret hacminde 4 yılın sonunda 100 milyar dolar" diye konuştu.