Giriş Saati : 08.09.2008 01:03 Güncelleme : 08.09.2008 01:09
Türkiye'de yeniden yapılanan Mazda, satışlarını 2 yıl içinde 5'e katlamayı hedefliyor. Mazda'nın Türkiye operasyonu genel müdürü Bora Koçak, 2 bin adet olan yıllık satışın 10 bin adete çıkmasını öngördüklerini belirterek "2010 yılında binek otomobil satış adetlerinin 500 bin civarında olacağını tahmin ediyoruz. Bizim satış hedefimiz ise 10 bin adet civarında. Yani yüzde yüzde 2'lik bir pay almak istiyoruz" dedi.
SATIŞ REKORU Mazda'nın ilk önceliğinin satış olmadığını, gelecekte daha çok satabilmek için altyapıyı geliştirmek olduğunu kaydeden Koçak, 'Bu süreç, tahminen yılın sonuna doğru tamamlanacak" şeklinde konuştu. Geçen yıl 327 bin adetlik satışla Avrupa'da tüm zamanların satış rekorunu kıran Mazda'nın bu başarısı Avrupa'daki yeni yapılanmasına bağlanıyor. 2001 yılında 7 ulusal şirketiyle ve 165 bin adetlik satış yapan Mazda, bugün ulusal satış şirketlerinin sayısını 3 katına, satış rakamlarını ise 2 katına çıkardı. Avrupa'da distribütörlük anlaşmalarını iptal edip yeni bir organizasyon oluşturan Mazda, son olarak Türkiye'nin de katılmasıyla toplam 23 Avrupa ülkesinde kendi ulusal şirketleriyle temsil edilmeye başlandı. Türkiye organizasyonuyla birlikte 23 ulusal satış şirketi Avrupa genelindeki satışın yüzde 90'ını gerçekleştiriyor.