ING Bank'ın son reklam filminde oynayarak dikkatleri çeken ünlü Alman aşçı Maximillian Thomae'nin en büyük hedefi kendi adına gurme restoranı açıp gastronomi elçisi olmak..
BİR seyahat sonrasında
Türkiye'ye aşık olup yerleşen Maximillian J. W. Thomae, tam 15 yıldır ünlü otellerde baş aşçı olarak çalışıyor. Son olarak oynadığı ING Bank reklamıyla ünü sokağa da taşan Thomae, Türk mutfağının dünyaya tanıtılması konusunda "gastronomi elçisi" olmak istiyor.
New York'ta, Hong Kong'ta ayda 15 bin Euro kazanmak yerine İstanbul'da kalmayı seçtiği için hiç pişman değil. 15 yıllık çalışma hayatının sonunda aldığı Silivri'deki yazlık ve Büyükada'daki daire onu mutlu etmeye yetiyor.
REKLAM, HAYATINI DEĞİŞTİRDİ
Tatil için geldiği İstanbul'a aşık oluyor ve 1993'te, İstanbul'un en büyük otellerinden birine şef oluyor. O zamandan beri de
Türkiye'de çalışıyor. Şimdilerde oynadığı reklam filmiyle ise ünlü aşçının hayatı değişti.
*
Reklam filmiyle bu kadar tanınmak nasıl bir duygu?
Çok güzel... İnsanlar sokakta yürürken beni tanıyor. Ölene kadar
Türkiye'de yaşayacağım.
*
Teklif nasıl geldi?
Geçen sene Ayumi'nin programı "
Türkiye'de Yaşamak"a katılmıştım. Bankanın reklamcıları da beni ilk kez o programda görmüş. 30 kişiden oluşan bir "casting" yapılmış. Bende karar kılmışlar.
*
Gelecekte hedefiniz neler?
42 yaşındayım. Tabii ki kendi adıma restoranım olsun isterim. Ancak bunun için çok iyi bir sponsora ihtiyaç var. Sabancı, Koç gibi zengin aileler, yani 'Bir yılda yatırımımı çıkartayım' derdinde olmayacak birini bulabilirsem, 70-80 kişilik bir gurme restoranı açmak istiyorum. Türk- Akdeniz yemeklerinin modern yorumu üzerine bir restoran... Son olarak ise en büyük hedefim, Türk yemek kültürünü, gastronomisini dünyaya anlatma konusunda "büyükelçi" olmak.
Yayın tarihi: 3 Ağustos 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/08/03//haber,FCCE883F8DB74719A4AF4038DB0E0A6F.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.