Dünyadaki resesyondan etkilenmediklerini belirten Piaget CEO'su Metzger, "Resesyonla zengin daha da zenginleşiyor. Ultra lüks mücevher sektöründe satışlar yüzde 20 arttı" dedi..
Dünyaca ünlü mücevherci ve saatçi Piaget'in CEO'su Philippe Leopold- Metzger, dünyada yaşanan resesyon (ekonomideki durgunluk) ve mortgage krizinden bugüne kadar 'hiç' etkilenmediklerini belirtti. 2008'in birinci çeyrek performanslarını 'çok iyi' olarak niteleyen Metzger, "Markalı saat sektörü dünyada yaşanan resesyondan etkilenmedi. Durgunluğa rağmen sektör yüzde 20 civarında büyüyor. Piaget olarak pazardan da hızlı genişliyoruz. Resesyon ve krizlerle birlikte zengin daha da zenginleşiyor. Fakat fakirler ne yazık ki daha da fakirleşiyor. Ancak çok büyük ve kapsamlı bir resesyon yaşanırsa etkileniriz" dedi. Dünyadaki trende göre zenginlerin özellikle son 3 yılda ciddi oranda zenginleştiğinin altını çizen Metzger, orta sınıfın gelişmiş ekonomilerde gelişmekte olanlara göre daha yavaş zenginleştiğine dikkat çekti. 2008'de 2 rakamlı büyüyeceklerini vurgulayan Metzger, "
Türkiye'ye gelmekte geç kaldığımız zannetmiyorum. Zaten, Türk müşterileri Piaget'i iyi tanıyordu. Yurtdışından ürünlerimizi satın alıyorlardı. Biz
Türkiye'ye gelerek bu müşterilerimize hizmet vermeye başladık.
Türkiye'nin hızlı büyüyeceğine inanıyorum. Bunun en önemli nedeni özellikle Azerbaycan ve Ortadoğu ülkelerinden ciddi oranda
Türkiye'ye turistin gelmesi. Ayrıca,
Türkiye'ye gelen Rus turistlerin harcama kapasitesi de çok yüksek" dedi.
ANKARA VE ANTALYA DA SIRADA
Birkaç senedir
Türkiye pazarıyla ilgilendiklerini kaydeden Metzger, İstanbul dışında Ankara ve Antalya'da büyümek istediklerini vurguladı. Metzger, "Satışlarımızın yaz aylarında İstanbul'da yavaşlarken, Antalya bölgesinde hızlanmasını bekliyorum. Aradaki farkın böyle kapanacağına inanıyorum. Eylülün gelmesi ile İstanbul'un hızlanmasını bekliyorum.
Türkiye'de erkeklerin mekanik saatlerimizi, kadınların saat ve mücevherlere rağbet göstermesini bekliyorum" diye konuştu. Türk erkeklerinin geleneksel ve elmassız saatleri tercih edeceğine inandığına değinen Metzger, Türk erkeklerini 'atraksiyonu sevmeyen' şeklinde ifade etti. Metzger, "Kadınlar özellikle son 5 senedir erkek saatleri satın alıyor. Dünyadaki trendde son 5 yılda ortalama saat fiyatlarında ciddi bir artış var. Ayrıca pırlantalı saatlerin satışlarında da gözle görülür artışlar yaşanıyor" şeklinde konuştu.
Yayın tarihi: 3 Ağustos 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/08/03//haber,603D079A94F847809761FF4E5EA640EA.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.