kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 30 Mart 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
İklimsa Direktörü Kemal Yaman pazarın beş yıl içinde iki katına çıkacağını söyledi.

'İklimleme sektöründe artan mağaza sayısı fiyatları da yükseltecek'

EBRU ERDOĞAN
Önümüzdeki aylarda üreticilerin iklimlendirme zincirleri kuracağını belirten İklimsa Direktörü Yaman, bunun fiyatları artıracağını söyledi..
İklimsa'nın Direktörü Kemal Yaman, önümüzdeki birkaç ay içinde ısıtma ve soğutma sistemleriyle ilgili büyük üreticilerin de iklimleme mağazaları açacağını duyduklarını, bunun fiyatları da artıracağını belirtti. Bu tür perakende zincirleriyle pazara girmenin, bu şirketlerin maliyetlerini de artıracağını ifade eden Yaman, "Kaliteli ürün, servis ve bayi ağlarına sahip bu zincirlerle fiyatlar da İklimsa seviyesine çekilecek" dedi. Birkaç yıl içinde pazarın yapısında değişiklik olacağını öngördüklerini dile getiren Yaman, tek bir dış üniteyle tüm odalara klimanın konulabileceği 'çoklu sistemli klima'ların pazar içindeki oranının artacağını kaydetti. Şu anda satılan klimaların yüzde 5'inin çoklu sistemli olduğuna dikkat çeken Yaman, şöyle konuştu: "Bu oran 3-4 yıl içinde yüzde 30-35'e çıkacak. Bunların montajları için kalifiye eleman ihtiyacı doğacak ve biz çalışmalara şimdiden başladık. Çoklu sistem klimalarda dış ünite, -20 derece soğukluğa kadar dayanıklılık gösteriyor. Böylece İstanbul'da bile bu klimaları ısıtma amaçlı kullanabileceğiz. Üstelik A segmentindeki bir split klimayla aralarında çok büyük bir fiyat farkı da yok."

'PAZAR 1 MİLYAR $ OLACAK'
2007'de 1 milyon 150 bin klima satıldığını belirten Yaman, bunun ciro bazında 450-500 milyon dolarlık bir pazar anlamına geldiğini söyledi. 5 yıl içinde bu rakamın 1 milyar doları bulacağını kaydeden Yaman, "Bu yıl yüzde 8 büyüme beklediğimiz pazara baktığımızda üçüncü dünya ülkelerinden gelen ürünlerde azalma olduğunu görüyoruz. Yine A segmenti ürünlerin satışında, hipermarketlerde satılan en alt segmentteki ürünlerin satışına oranla artış var. Alt segment ürünlerinin pazar payı 2006'da yüzde 25 iken, geçtiğimiz yıl yüzde 15 civarına geriledi. A segmentindeki ürünlerin satışında da yaklaşık yüzde 15 oranında bir artış gözlemliyoruz" dedi.
Haberin fotoğrafları