Cartier'nin tasarımları moda akımlarından etkilenmiyor.
Bitmeyen tutku: Mücevher
Hangi kadın elmas bir çift küpeye ya da pırlantalarla işli bir kolyeye 'Hayır' diyebilir? Sanırız hiçbiri... Dünyanın önemli başkentlerinden sonra, İstanbul'da mağaza açan 160 yıllık bir mücevher markası şimdi Türk kadınlarını baştan çıkarmaya hazırlanıyor..
Artık 'İstanbul'da yok yok' demenin tam zamanı. Ardı ardına açılan lüks butiklerden sonra, merakla beklenen Fransız mücevher markası Cartier de Türkiye'deki ilk butiğini Nişantaşı'nda açtı. Mağaza yöneticisi Esra Aşar, sorularımızı yanıtladı.
- Cartier, mücevherleri ve saatleriyle tanınan bir marka. En çok mücevher mi, yoksa saatleri mi popüler?
- Cartier 1847 yılında Paris'te mücevherci olarak kurulduysa da kol saati üretimine geçmesi çok uzun sürmemiş. Hatta Louis Cartier, yakın arkadaşı pilot Santos Dumont uçarken rahatlıkla kullanabilsin diye ilk kol saatlerinden birini, 1904 yılında tasarlamış. Yüzyılın başından beri de şeçkin müşterilerinin istekleri üzerine aksesuar ve deri ürünlerde tasarımlar yapıyor. Günümüzde Cartier hem mücevher tasarımları hem de geniş saat koleksiyonlarıyla, dünyada 270'in üzerinde butiğe sahip. Mücevher koleksiyonundan Love ve Caresse d'orchidees dünya çapında büyük başarı kazandı. Saatler de ise Tank ve Santos modelleri kendini yenileyerek hep en çok satanlar arasında. Ama saatlerde şu anda en popüler olan Cartier'nin son modeli Ballon Bleu.
- Marka yüzünüz Monica Bellucci. Müşteri profilinizi o mu temsil ediyor?
- Monica Bellucci müşteri profilimizi temsil etmiyor, markanın imajını temsil ediyor. Monica'nın elegan bir güzelliği var. Cartier de elegan bir marka. Monica Bellucci genç bir kızın güzelliğini değil, tüm yaşları temsil ediyor. Cartier de sadece gençlere değil tüm yaşlara hitap eden bir firma olduğundan Belucci'nin marka imajını çok iyi yansıttığını düşünüyoruz.
- Deri ürünleriniz de var. Örneğin son çantanız Marcello çok da popüler. Mücevher markası neden deri aksesuar da yapıyor?
- Evet, son çantamız Marcello'yu çoğu ünlüde görebilirsiniz. Nişantaşı butiğine de sınırlı sayıda geldi. "Neden deri üretimi?" deyince, aslında bu, müşterilerden gelen özel istekler doğrultusunda oluşan bir şey.
- Türkiye pazarını nasıl görüyorsunuz? Markanın Türkiye'de bilinirliği nasıl?
- Türkiye'de büyük bir potansiyel görüyoruz. Zaten Cartier'nin yurtdışında alışveriş yapan pek çok Türk müşterisi var. Bu yüzden Türkiye'de çok başarılı olacağımızı düşünüyoruz. İstanbul Nişantaşı mağazası 'flagship' butiği olarak açıldı; yani Londra, Madrid, Roma gibi büyük dünya şehirlerinde Cartier butiklerinde sunulan koleksiyonlar, Nişantaşı'nda aynı anda bulunacak. Üstelik aynı fiyata... Böylelikle Cartier koleksiyonlarına ulaşabilmek için yurtdışına çıkmaya gerek kalmayacak. Ayrıca müşteriler özel sipariş verebilecekler, örneğin beğendikleri yüzüğün numarasını butiğimizden rahatlıkla sipariş verebilirler.
TÜRKLER MERAKLI
- Türkiye'de mağaza açmaya nasıl karar verildi?
- Mağaza açma kararı verilirken ülkenin ekonomisi ve lüks tüketime duyulan ilgi en büyük kriteri oluşturuyor. Türkler yurtdışında gerek Avrupa'da, gerekse Amerika'da Cartier mağazalarında zaten alışveriş yapıyorlardı. Bu müşteri kitlesinden yola çıkılarak Türkiye hedeflendi.
- Fiyatlar yurtdışıyla aynı mı?
- Evet, hatta biz fiyatlarımızı Türk lirasına fiksledik. Döviz kurlarında herhangi büyük bir dalgalanma olmazsa, aynı fiyatlarla satışa devam edeceğiz.
- Marka, en çok nerede tutuluyor?
- Cartier enternasyonel bir marka. Gelişmiş marketlerde; Avrupa ve Japonya'da çok kuvvetli. Gelişen marketlerde ise Çin ve Rusya'da...
- Cartier tasarımlarını diğer mücevher markalarından farklı kılan nedir?
- Cartier tasarımları elegandır ve zaman aşımına uğramazlar. Modern lüksü temsil ederler. Cartier
Yayın tarihi: 24 Kasım 2007, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/11/24/ct/haber,4866C49114824DD9A1CBCE4CE4DE3171.html
Tüm hakları saklıdır.