kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 24 Kasım 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
High School Musical 2, yarın saat 14:30'da Kanal D'de de yayınlanacak. Film ayrıca 1, 2, 21 ve 25 Aralık günleri Disney Channel'da.

Lise müzikali fenomeni

Yaprak Aras ŞAHİNBAŞ
Eğer 6-14 yaşları arasında çocuklarınız yoksa, farkında olmayabilirsiniz. Ama tüm dünya gibi Türk gençliği de High School Musical ile yatıp kalkıyor!..
Medya '21. yüzyılın Grease'i' olarak adlandırıyor, sosyologlar 'son zamanların en önemli popüler kültür fenonemi' diye nitelendiriyor. Disney Channel'ın, aslında klişe bir hikâyeyi konu alan televizyon filmi serisi High School Musical-HSM (Yıldızlar Takımı) tüm dünyada rekor üzerine rekor kırıyor. Yayınlandığı ilk günden beri tüm dünyada yüz milyonlarca kişinin izlediği serinin ilk filminin soundtrack'i, 2006 yılında Amerika'da en çok satan albüm oldu. High School Musical 2'nin televizyon prömiyeri, 17.2 milyon kişi tarafından izlenerek, kablolu yayından en çok seyredilen program unvanını aldı. Çok satan DVD'leri, video oyunları ve envai çeşit ürün izledi. Bugün eBay'de arama yaptığınızda, karşınıza kıyafetlerden aksesuarlara, kırtasiyeliklerden oyuncaklara kadar 6 bin 500'den fazla High School Musical eşyası geliyor.

LİSE UYARLAMALARI
Filmlerin başarısını gören Walt Disney, televizyonla da yetinmedi; HSM'ı büyük bir müzikale ve buz gösterisine dönüştürdü. Bu arada, Amerika'da yaklaşık 2 bin lise, kendi müzikalini sahneye koydu. Youtube'da 140 binin üzerinde High School Musical başlıklı video bulunuyor. Bunların çoğu, 6-14 yaş arası çocuk ve gençlerin kendi amatör HSM uyarlamalarından oluşuyor. High School Musical, birkaç aydır Türkiye'yi de etkisi altına aldı. Disney Channel'da defalarca yayınlanan ilk filmin DVD'si gibi, ikinci filmin soundtrack'i de birkaç haftadır hem D&R, hem de Megavizyon'larda bir numarada. Yetkililer, albümün birçok Avrupa ülkesinden çok satıldığını dile getiriyor. Bu başarıda, aynı yaş grubunun 'sevgilisi' Keremcem'in söylediği iki şarkının etkisi büyük. Ama gençlik dergilerindeki içeriklere ve bu ay itibarıyla yayına başlayan High School Musical dergisine bakarak, HSM çılgınlığının daha da büyüyeceğini öngörmek mümkün.

PARANIN EFENDİLERİ
Popüler kültür analizcileri, bu durumu son zamanların en önemli fenomeni olarak nitelendiriyor. Bu fenomen, 'tween' olarak adlandırılan ve ortalama 6-14 yaşları arasındaki nüfusun ekonomideki etkisini de gözler önüne seriyor. Alışverişlerde çok sözü geçen grubun, sadece Amerika'da, yaklaşık 40 milyar dolarlık bir parayı, kararlarıyla kontrol ettiği düşünülüyor. Çılgınlığın nedenlerinden biri Aslan Kral, Güzel ve Çirkin gibi yapımlarla büyümüş bir kuşağın, müzikallere duyduğu yakınlık olarak gösteriliyor. Yapımların sürekli yayınlanması, tekrarlardan hoşlanan çocukları mutlu ediyor. 'Popstar'vari programların popülaritesi, beceri sergilenen ve rekabet içeren yayınlara ilgiyi artırıyor. Ve en önemlisi şarkı söyleyerek kendilerini ifade etmeye çalışan bir grup, liseli gencin hikâyesine aileler de bayılıyor. Sürekli yinelenen 'Kendine güven', 'Kendin ol' mesajları, ebeveynleri olduğu kadar çocukları da olumlu etkiliyor.
Haberin fotoğrafları