kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 23 Haziran 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Yuvarlanıp gidiyor

Burcu ALDİNÇ
'Mavi yuvarlak kutu' denilince herkesin aklına aynı şey geliyor; bir cilt bakım kremi. Üstelik ilk kez 1911 yılında üretilen bu krem, bugün de tüm dünyada her yıl 180 milyon kutu satmaya devam ediyor..
Günümüzde Nivea markasını bilmeyen nerdeyse yok. Mavi yuvarlak kutusu ve kar beyazı rengindeki kremi ile küçük-büyük hepimizin kafasında markanın yarattığı bir imaj var. Fakat bu imajın oluşması çok da kolay olmamış. İki tane dünya savaşı ve zor dönemler geçiren marka, doğru reklam kampanyalarıyla ayakta kalmayı başarmış. Cilde olduğu kadar insanın ruhuna da önem veren marka, yolculuğuna 1911 yılında başlamış. İşte mavi kutunun tarihteki yolculuğu... Markanın kurucusu Oskar Troplowitz, Almanya'nın Hamburg şehrindeki Beiersdorf kozmetik şirketini satın alarak, ilk cilt bakım kremini geliştirdi. Ve kremin adını Latince'de 'kar beyazı' anlamına gelen 'nivius'tan esinlenerek Nivea koydu. İlk kutusu da tıpkı bugünkü gibi yuvarlaktı. Ancak rengi sarıydı ve üzerinde dönemim zevklerini yansıtan süslemeler vardı.