|
|
'Şovmenlerin kof ego sorunu var'
Şok, Dikkat Şahan Çıkabilir, Bir İş Lazım gibi formatların yaratıcısı Alper Mestçi, pek çoğuyla çalıştığı televizyon şovmenlerinin kendinden akıllı adamlara tahammülü olmadığını söylüyor.
Alper Mestçi ismi çoğu kişi için bir anlam ifade etmeyebilir. Ama bugüne kadar imza attığı işler, Mestçi'nin televizyon dünyasındaki yerini ortaya koyuyor. Radar, Dikkat Şahan Çıkabilir gibi programların, artık kült haline gelen Şok'un formatlarını yaratan, üçer yıl Beyaz Show ve Zaga'nın yönetmenliğini üstlenen Mestçi'nin yarattığı son format Bir İş İçin Lazım, son dönemde ekranın en sevilen yarışmalarından. Bu programın formatı şöyle: Bir arkadaşınızı arayıp, kısa bir süre içinde istenen bir kişiyi veya bir şeyi, bulunduğunuz yere getirmesini istiyorsunuz. Her seferinde yarışmacılardan farklı bir şey isteniyor ve çoğunlukla zor şeyler oluyor. Şu sıralar, kendi deyimiyle Türkiye'nin ilk 'korkunç' filmini çekmekle meşgul olan Alper Mestçi ile konuştuk.
-
Bugüne kadar çok farklı formatlar yarattınız. Nasıl doğuyor bu formatlar? - Format üretirken en önemli konu en basiti düşünmektir. Televizyon 'bedava' olduğu için sürekli bakılan bir nesne değil. Sohbet aralarındaki göz kayması anında bile izleyiciyi yakalamalı. Bu yüzden çok karışık ve hoş bir format düşünmüş olsanız bile bunun sadece fikrini alıp izleyiciye adapte etmeniz gerekiyor.
- Format yaratırken dikkat ettiğiniz kriterler var mı? - Televizyonda 10 kişinin izleyeceği akıllı bir işi, 100 kişinin 'baktığı' boş bir işe tercih ediyorum... Ne yazık bizde reklamcılar böyle düşünmüyor. O yüzden dandik herhangi bir sabah programının içinde, alakasız bir ürünün reklamını görebiliyorsunuz.
- Bu iş için çok kafa patlatıyor musunuz? - Akla gelmesi çok zor olmuyor fakat formatı son haline getirirken düşünmek gerekiyor. Mesela Bir İş İçin Lazım çok basit bir format, bir şey istiyorsunuz, getirecek mi getirmeyecek mi diye bekliyorsunuz. Fakat bunu matematik olarak bir kalıba sokarken zorlanıyorsunuz. İki saatlik tek bir olayı beşaltı dakikada izleyiciye sunuyorsunuz. Bu yüzden de süre, ödül ve kurallar koymanız gerekiyor.
- Yarattığınız yarışmalarda daha çok sokaktan seçtiğiniz insanlarla yarışıyorsunuz. Stüdyo yarışmalarını neden tercih etmiyorsunuz? - Sokak kesinlikle daha renkli, daha gerçek ve 'sürprizli' bir yer!
- Siz kendinizi iyi bir televizyoncu olarak tanımlar mısınız? - Sinan Çetin'in en büyük yönetmen, İbrahim Tatlıses'in en iyi müzik adamı, Mehmet Ali Erbil'in en önemli komedyen olduğu bir ortamda insanın içinden bir işin 'en iyisi' olası gelmiyor.
EYLEM BİLGİÇ
|