* Bisküvi ve çikolatada büyük fiyat baskısı olduğu görünüyor. Tüketicinin fiyata duyarlılığı nedir? Tüketici 20 yıl önce ne bulursa onu satın alıyordu. Bugün fiyata, markaya ve raf ömrüne bakıyor. Ufacık bir rakam ve gramaj oynamasına da çok duyarlı. Yaklaşık 20-30 arasında yeni ürün çıkarttık 2006'da. Rakibimiz de yeni ürünler çıkarttı. Yenilikler yapmaya çok müsait bir ürün çikolata. Mesela portakallı bademli çikolata yaptık, bunlar tüketimi biraz daha artırır diye düşünüyoruz. Ama sektör gerçekten büyük bir fiyat baskısı altında. Ve çok iyi kalitede birçok ürün 50 kuruş- 75 kuruş fiyatla satılıyor. Yurtdışı ile karşılaştırdığımızda Türkiye'de fiyatlar düşük, kişi başı tüketime baktığımızda o da düşük. O yüzden daha çok yolumuz var diye düşünüyoruz. Fiyatların makul olması daha fazla kişiye ulaşmayı getiriyor. Dar kâr marjlarıyla çalışan bir sektör. O nedenle çok küçük kapasiteler para kazandırmıyor. Kendiniz de üretseniz kazandırmıyor. Pazarda oyuncular büyük ama onlarla rekabet edebilmek için üçüncü bir büyük marka çıkarmak lazım; bu da en zor kısım. Bunun için belli bir ciroya ulaşmak gerek ve bizim sektörümüzün en zor yanı bu. Yoksa alırsınız makinayı üretirsiniz, orada bir sorun yok. 25 kuruşa satacağımız ürüne biz dün TV reklamı başlattık, Bumbada diye. Çok akıllı gibi görünmeyen bir hareket ama milyonlarca satınca kurtarıyor.