|
|
|
3'ü 1 arada, Türk kahvesi tüketimini azaltıyor
Ülker İstişare Konseyi Üyesi ve Grup Sözcüsü Metin Yurdagül, Türk kahvesinin, kıvamı ve kokusuyla eşsiz bir lezzet sunmasına karşın hazır kahvede bir arada konseptinin Türk kahvesi tüketimini azalttığını söyledi. Hazır kahvede 'bir arada' konseptinin 2002'de Türk halkının hayatına girdiğini hatırlatan Yurdagül kahve tüketimi ilgili şu rakamları verdi: "2006 itibariyle yapılan araştırmalarda, kahve tüketicilerinin yüzde 75'i 'bir arada' grubu ürünleri tercih ederken bu oran, Türk kahvesi için sorgulandığında yüzde 60'lara gerilemektedir. Klasik ve goldtipi hazır kahveler ise yüzde 50 ile bu tercih oranlarını geriden takip etmektedir'' Yurdagül, Türk kahvesinin 25 yaş üstü kadınlar tarafından daha çok tüketildiğini ifade ederek, "Türk kahvesi, hazmı kolaylaştırdığı düşünüldüğü için yemeklerden sonra tüketilmektedir. Türk kahvesinin diğer tüketilme nedenleri arasında ise alışkanlık, keyif, zevk ve fal baktırmak bulunuyor'' diye konuştu. Yurdagül, Türk kahvesi satışlarının ise bayramlarda arttığını tüm yıla ait satışların yüzde 25-30'a yakın bir oranı bu dönemde gerçekleştiğini belirtti.
|