* Peki örneğin çikolatada kullanılan yağ için yağ fabrikası kurmak ya da bunları kutulamak için ambalaj işine girmek gibi bir genişleme stratejiniz olabilir mi? (Ülker'in yaptığı gibi...) Global dünyaya baktığınız zaman yağ, kutu, esans üretimi konusunda etrafta çok daha fazla seçenek bulabilirsiniz. Ama diyelim ki bu alanlarda yatırım yaptınız, öyle bir dönem gelebilir ki dışarıdan aldığınız rakam sizin üretim maliyetlerinizin daha altındadır. Yani bir işe giriyorsanız, ana işinizde gösterdiğiniz titizliği burada da gösteremez, araştırma-geliştirmeye zaman, bilgi ve paranızı harcamazsanız olmaz. Biz, bisküvi, kek ve çikolatacılıkta belirli bir noktaya gelmişiz. Ben diyelim ki karton kutu üretmeye başladım ya da yağ üretmeye. Ana işiniz ile aynı büyüklüğü sahip olabilecek bilgiye ve piyasada bulamayacağınız bir şey üreterek sinerji yaratabilecek ortama sahip olabilirseniz güzel. Ama bunun aynısını başkaları da yapacaksa anlamı yok. Bunu yapan şirketler o günün şartlarında böyle düşünmüş olabilirler. Ama zaman içinde bizim düşüncemiz herkes için geçerli olacaktır.