|
|
|
|
|
|
'Mikrofon kullanmazdı'
"Hamiyet Yüceses'in en parlak dönemi 1946 ile 1956 yılları arasına denk geliyor. Hacı Arif Bey'in Bakmıyor Çeşmi Siyah Feryade adlı şarkısını, araya minik bir gazel koyarak okuyunca herkesin dikkatini çekiyor. Böylece Türk halkı uzun bir aradan sonra, ilk defa kadın sesinden gazel dinliyor. O dönem plağının satış rakamları rekor kırıyor. Böylece sesinin güzelliği de fark ediliyor. Onun en önemli özelliği ise her mekânda mikrofon kullanmadan şarkı söylemesi. Hatta kendisi hakkındaki en büyük efsane de, Taksim'den söylediğinde Kasımpaşa'dan sesini duyanların 'Nur ol Hamiyet!' diye bağrışlarıdır. Hamiyet Hanım kaprisli değil ama disiplinli bir sanatçıydı. Örneğin sahneye tam saatinde çıkmayı ve özel sazlarının yanından ayrılmamasını isterdi. Öyle çok çalışırdı ki bir gecede 11 yerde sahneye çıktığını anlatırdı! Yüceses'in başka bir özelliği de Türkiye'de ilk menajer kullanan sanatçı olması. Çok yoğun çalışan bir sanatçı olduğu için işlerini düzenlemek gerçekten zor oluyormuş."
|
|
|
|
|
|
|
|
|