Ülker Grubu Sözcüsü Metin Yurdagül, kola pazarına ilk girdiklerinde Pepsi ile aralarında yüzde 6 ila 7'lik bir pay farkı bulunduğunu hatırlatarak, "Cola Turka ile pazar yüzde 50 büyüdü, bizim payımız da Pepsi'yi yakaladı" diye konuştu.
Ülkerİstişare Konseyi Üyesi Metin Yurdagül, Cola Turca'nın pazara girmesiyle pazarın yüzde 50 büyüdüğünü, şu anda kola pazarındaki paylarının Pepsi ile aynı olduğunu, pazara ilk girdiklerinde ise 6-7 puanlık bir fark bulunduğunu ifade etti. Ülker'in hazır çorba, toz tatlılar, bulyon ve lezzetlendirici toz karışımlarını ürettiği Örgen Gıda'nın Genel Müdürü Bülend Örgen de, yıllık 15 bin ton kapasiteye sahip İzmir'deki fabrikada dakikada 600 poşet hazır çorba, 900 küp bulyon üretildiğini belirterek, "Bugün 200 çalışanımız ile 251 çeşit ürün üretmekteyiz. Yaklaşık yüzde 25 pazar payına sahibiz" diye konuştu. 27 ülkeye ihracat yaptıklarına ve cirolarının 50 milyon YTL olduğuna işaret eden Örgen, üretimin yüzde 10'unu ihraç ettiklerini ve en çok AB ülkelerine sattıklarını dile getirdi.
BULYON
% 50 BÜYÜYECEK Yaklaşık 6 bin ton büyüklüğündeki bulyon pazarının 60 milyon YTL'lik değere sahip olduğuna işaret eden Ülker Gıda Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü ise, Türkiye'de bulyonun girmediği birçok hane bulunduğunu, yemeklerinde et lezzeti arayan bir toplum olarak bulyon pazarının büyüme potansiyelinin yüksek olduğunu ve 2010'a kadar bu pazarın ciro bazında yüzde 50 büyümesinin öngörüldüğünü söyledi.