kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ünlü satış ustasından tüyolar
Ünlü satış ustasından tüyolar

Dünya çapında "satış ustası" olarak tanınan Harry Beckwith, Türk iş dünyası için düzenlenen marka konferansına katıldı. Beckwith, markalaşma yolunda atılması gereken adımları anlattı.

IMI Conferences tarafından organize edilen ve SABAH Gazetesi ile Bonus Akademi'nin sponsorluğunu üstlendiği "Sevdikleri, İstedikleri ve Sadakati: Yaşam Boyu Müşteri Kazanma Sanatı" konulu konferans Ceylan Otel'de gerçekleşti. Business Week'in çok satanlar listesinde 36 ay süreyle yer alan, tüm zamanların iş ve yönetim kitapları arasında ilk 10 içinde anılan "Selling the Invisible" adlı kitabın yazarı Harry Beckwith, bu konferansta şirketlerin satış gücü, müşterilerin gerçekte ne istediği, müşteri memnuniyeti ve sadakati gibi konulara değindi. "Marka tutarlı olmalıdır, değişik pek çok mesajı farklı zamanlarda vermeye çalışırsa hiçbir mesaj iletemez" diyen Beckwith, müşteri ile karşılaştığınız ilk üç saniyenin çok önemli olduğu üzerinde duruyor. Tavsiyesi ise müşteriye birey olarak yaklaşmak ve tanımaya çalışmak. Ünlü satış ve pazarlama gurusuna göre, bir kurumda çalışan herkes, aynı zamanda kurumun pazarlama elemanı görevini de üstleniyor. Ayrıca kimin neyi sattığını bildikten sonra müşteriyi de iyi bilmek gerekli: "Biz kendimizi en iyi dostlarımıza bile açmayız. Kelimelere aldanmamalı hareketlere bakılmalıdır. İnsan aklının hatırlayabildiği ortalama rakam 7'dir. Federal Express ismini Fedex olarak değiştirdikten sonra akıllara yerleşti. Açıklık iletişimde çok önemlidir. Ben gözümle gördüğüme inanırım, duyduğuma inanmam." Satış ve pazarlamada odak ve konumlandırmanın önemine de değinen Beckwith, şirketinizin, başkalarından iyi olan nesi varsa ona odaklanmanız gerektiğini vurguluyor. Örneğin şirket için üç sıfat verdiğinizde bu sıfıra eşit oluyor. Bu yüzden odaklanmak gerek. Ünlü pazarlama uzmanı "Fiyatın, kalitenin iletişim aracı" olduğunu da belirtmeden geçmiyor.

DERİN SADAKAT VAR MIDIR?
Beckwith'in sunumunun ardından Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Dekanı Ali Atıf Bir, reklamcı Serdar Erener ve Sabah Gazetesi Yazıişleri Müdürü Balçiçek Pamir'in katılımıyla "Derin Sadakat" konusu tartışıldı. Balçiçek Pamir, sadakatin kültürel olarak da değişim gösterebileceğini söyledi. Türkiye'de kadınların tek sadakatinin kuaförlerine olduğunu öne süren Pamir, "Erkekler, arabalarına ve takımlarına sadıktırlar. Ama yine de Türkiye'de kadın ve erkekler sadakatten uzak gibiler. Biz son dakikada program yaparız. Oysa bazı ülkelerde bir yıl sonraki şovun biletlerini satın alan insanlar var." diyor. Serdar Erener de hem akıl hem duygularla hareket edilmesi gerektiğine inandığını belirterek "Duyguları iyi yönetemezsek sevilen marka olamıyoruz. Büyük markaların DNA'sında mantıksız sadakat var. Yüksek sadakat oluşturmuş her markanın bir hikayesi ve bir gizem vardır." dedi. Karar verme aşamasında insanı etkileyen birçok etken olduğunu belirten Ali Atıf Bir, sadakatin, satıştaki payını iyi bilmek gerektiğini söyledi.

Erhan Doğan MERKEZ

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Bağdat meleğine ağıt
 İrlanda sorununu dünyaya anlattı
 Harabeden fakülte ve müze çıktı
 Bu kez eserleriyle aramızda
 Almanlara Türk usulü stand-up
 Her oyuncağın bir öyküsü var
 Tehlikeli bir oyuncak mı?
 Sinema Pentagon'un gölgesinde
 Ferhan Ahırları'nda sanat eğitimi
 Türkiye hakkında 150 bin kitap
 Şizofrenlerin 'kaçak' hayatı
 Yıldızlar ona göz kırpıyor
 Demokrasiyi yaymanın ABD'nin görevi olduğunu savunuyorum
 Sadri Alışık'ı anmak... Ama nasıl?
 Sır tacirlerinin dünyası
 Paşa kızı hayatını çocuklara adadı
 Şifalı taşlar podyuma çıkıyor
 Türk dağcının büyük başarısı
 Dadılık için diploma şart
    Aktüel Pazar Yazarlar
  » Güncel
    Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
BALÇİÇEK PAMİR
Dün gece hiç tanımadığım bir...
MEHMET ALTAN
Tarzan...
Yaşamın silüetleri aşk gibidir, yalnızca...
ÖNCEL ÖZİÇER
Vadesi dolmuş İngilizler!
İngiltere Tur...
REFİK DURBAŞ
Parfümün erotizmi
Parfüm, zamanı yavaşlatır çünkü erkeğe...
KAZIM KANAT
Çayeli'nden öteye!
Şu 'çay' var ya... Hani Rize'nin...
Küçük kasabada büyük tatil keşfi
Küçük kasabada büyük tatil keşfi
Ünlü ressamlar Cezanne, Van Gogh ve Chagall'in de etkilendiği...
En büyük keşfi yelkendi
En büyük keşfi yelkendi
20. yüzyılın büyük dahisi Albert Einstein'ın tutkusu 'Tümmler' adlı 7...
Nemlendiriciniz yoksa acı badem sütü veya badem yağı sürün
Binbir çeşit ürün arasında seçim yapamıyorsanız üzülmeyin. Bunlara...
Sofralarımıza yeni derya kuzuları
Marmara'da avlanma yasağı başlıyor ama çiftlik ortamında üretilen Ege ve...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.