| |
|
|
Dağda brifing
Bolu dağı tünelini İtalyan-Astaldi firması yapıyor. Tünel, bu firmanın yaptığı işin bir parçası. İşin tamamı "Gümüşova-Gerede" otoyolu. Yani "114 kilometrelik" bir güzergah.
Gümüşova-Kaynaşlı çoktan bitti, trafiğe açıldı. Abant-Gerede bölümü de bitti. Geriye sadece "Bolu dağı geçişi" kaldı. Burası "24.5 kilometre." İnşaat devam ediyor.
İnşaatı, devlet adına "Yüksel Proje Uluslararası A.Ş." denetliyor. Bu kuruluşun Kontrol Teşkilatı Başkanı ODTÜ mezunu, mühendis Faik Tokgözoğlu. Gittik, Faik beyden brifing aldık.
İstanbul-Ankara istikametinde "durum." Kaynaşlı'dan sonraki 6 kilometrelik yol bitmiş... Sadece asfalt dökülmesi kalmış. Sonra 2.300 metrelik bir viyadük var. Depremde hasar görmüş. Onarılmış. Nisan sonu bitiyor. Viyadükten sonra "3 kilometrelik bölüm" dolgu alan üzerinden yol geçiyor. Dolgunun ardından "3 viyadük daha" geliyor. Biri 1.260, ikincisi 380, üçüncüsü 690 metre. Viyadüklerin arasında "tüneller, menfezler" var. Ardından yine "dolgu alan" geliyor.
Dolgu alanı geçip, tünele girdik. Tünelde günde 3 vardiya, 24 saat çalışma sürüyor. Dışarıda hava buz gibiydi. Tünelin içi ise sıcak sayılır.
Tünelden sonra 2.5 kilometre daha gidince "Abant kavşağına" geliniyor. Bu 2.5 kilometrelik bölümde de inşaat sürüyor.
Sözleşmeye göre "işin" bitiş tarihi 15 Aralık 2006. Şu anda ilerleme "program hedefinin üzerinde." Yani gelecek yılın sonunda İstanbul'dan TEM otoyoluna giren, Ankara'ya kadar aynı yoldan gidebilecek.
Proje grubunun 39 elemanı sürekli denetim yapıyor. Yüklenici firmanın eleman sayısı ise 700 ile 1200 arasında değişiyor. Soru: "Daha fazla eleman çalışsa" Bolu dağı geçişi "daha erken tarihte" biter mi? Hayır. Zira bu iş sadece "para ve eleman" konusu değil. Olay "tamamen teknik."
|