|
|
|
|
|
|
Otomobil hakkında
Teknik Bilgiler:.
Evrim değil devrim: Skoda Octavia Yıllar öncesinden kalma bir "Skoda bacak" tanımlaması vardır. Arkasında eğri tekerlekler olan bir pikap aslında yük koydukça tekerlerini açmakta ve böylece daha iyi yol tutuş sağlamaktadır. Yıllar sonra bu kadar teknolojik bir Skoda'nın içinde olunca aklıma mahallemizdeki mavi opak renkli, Skoda marka pikap geldi. Firmanın 2000'li yıllarda geçirdiği değişim tam anlamıyla yeni Octavia'da hissediliyor. Daha önce Octavia modelini kullanmamıştım. Bu nedenle yeni versiyonu almadan önce birkaç gün artık eski kasa sayılan önceki modeli kullandım. Ergonomisi, yol tutuşu ve teknolojik özellikleri ile modern ve gayet iyi bir otomobildi. Ancak her köşesinde Volkswagen Group'un izleri hissediliyordu. Oysa yeni Octavia daha kendine has bir kimlik oluşturabilmiş. Bu da kullanım keyfine doğrudan yansıyor. Çünkü gerçekten bir Skoda kullanıyor izlenimine sonuna kadar kapılabiliyorsunuz. Deri koltuklu 1.9 TDI motorlu otomobilin sürücü koltuğuna oturduğunuz anda farklı bir otomobilde olduğunuzu anlıyorsunuz. Şık tasarımlı ve üzerinde orijinal Skoda logosu barındıran deri kaplı direksiyon ve orta konsola konuşlanmış olan 6'lı CD değiştirici iri ekranı ile kullanıcıda iyi bir izlenim bırakıyor. Otomobilin içi ise önceki modele göre daha geniş. Anahtara eklenen üçüncü düğme ile uzaktan bagaj kapağı kilidini açmak mümkün. İri bagaj, yükleme eşiğinin düşük olması nedeniyle ve iri kapağı sayesinde kolayca yüklenebiliyor. Sürücü, otomobilin tüm kontrollerine rahatça ulaşabiliyor. Özellikle otomobil kapı kilit düğmesinin orta konsolda el freninin üzerine yerleştirilmiş olması çok konforlu. Yeni Octavia'da önceki versiyona göre çok daha geniş bir iç mekan ve arkada oturan yolcular için daha geniş arka diz açıklığı söz konusu. Ayrıca hız göstergelerinin arasında yer alan küçük LCD ekran dilerseniz müzik seti bilgilerini dilerseniz yol bilgisayarının verilerini aktarabiliyor. Otomobilin yeşil gece aydınlatması ise göz yormuyor. Son zamanlarda kullandığım en ergonomik tasarıma sahip olan vites kolu üzerinde şu üç harf yazıyor: DSG! Yani ilk kez bu otomobilde kullanılan ve dizel motorlara konulan 6 ileri tiptronik şanzımanda, manuel vites geçişlerinde fasılasız geçişi sağlayan sistem. Bu, özellikle performanslı kullanımda otomobile ekstra çeviklik sağlıyor. Otomatik kullanımda ise D ve S modları arasında seçim yapabiliyorsunuz. S modunda daha yüksek devirlerde vites değiştiren şanzıman, performanslı kullanıma imkan tanıyor. Bu otomobilin sadece 105 beygir olduğuna inanmak uzun süre içimden gelmedi. Çünkü çok iyi ayarlanmış tork dağılım aralığı sayesinde yeni Skoda Octavia sanki daha kuvvetliymiş hissi uyandırıyor. Hatta iyi ses yalıtımı ve DSG isimli şanzıman sistemi sayesinde otomobilin dizel olduğunu unutuyorsunuz bile. Yakıt tüketimi ise bir dizele yakışır şekilde. Sonuç olarak; Yeni Octavia evrim değil gerçek bir devrim!
Teknik Bilgiler: Motor Hacmi: 1896 cc. Max. Güç: 105 bg. Max. Tork: 184 nm Max. Hız: 189 km/sa 0-100 km/saat hızlanma: 12.1 sn. Yakıt tüketimi: Ortalama 6 litre (100 km'de) Fiyat: 56 milyar 500 milyon TL.
|
|
|
|
|
|
|
|
|