|
|
|
|
|
7E7'ye rakip Boeing'i kızdırdı
|
|
Boeing'in havayollarından büyük ilgi gören 7E7 uçağına karşılık Airbus'ın yeni bir model üzerinde çalışması iki şirket arasındaki gerilimi artırdı.
Dünyanın en büyük iki uçak üreticisi Amerikalı Boeing ile Avrupalı Airbus arasındaki tansiyon artıyor. Türk Hava Yolları'nın yeni uçak alımlarında ağırlığı Airbus firmasına vermesiyle tırmanan gerilim, Boeing'in geleceğin uçağı diye lanse ettiği ve sipariş rekoru kırması beklenen 7E7'nin önünü kesmek için Airbus'ın yeni bir model üzerinde çalışmasıyla zirveye çıktı. 30 yıl aradan sonra geçtiğimiz yıl ticari uçak pazarında Airbus'ın gerisinde kalan Boeing, 2007'de uçacak olan, 250-300 koltuklu kapasiteli ve 17 bin kilometre menzile sahip 7E7 ile ticari uçak pazarında yeniden liderliği hedefliyordu.
Daha önceden 7E7 modeline karşılık vermeyeceğini açıklayan, Boeing'i çift motorlu A330-200 modelini taklit etmekle suçlayan Airbus'ın A350 adını verdiği aynı konsepte yeni bir uçak üretmeye soyunması bardağı taşıran son damla oldu. Airbus Yönetim Kurulu Başkanı Noel Forgeard, yeni uçak çalışmalarını doğrularken, pazarda nabız yokladıklarını kaydetti. Forgeard, A350'nin 270 koltuk kapasiteli olacağını, A330'dan tamamen farklı özellikleri bulunacağının altını çizdi. Airbus, tedarikçileriyle eylül ayında Almanya'nın Bremen kentinde bir araya gelerek A350 modelinin üretim programındaki detayları masaya yatırdı. Yeni uçak, A330 modelinden geliştirilecek ve kompozit madde kullanılarak ağırlığı düşürülecek. 2007 yılında üretimine başlanacak olan A350'nin ilk uçuşunu 2008'de yapması bekleniyor. Airbus'ın, Boeing'in 7E7 modeliyle ilgilenen Lufthansa, Northwest Airlines, Qatar Airways and Singapore Airlines gibi müşterilere yeni modelini pazarlama faaliyetlerine başladığı belirtiliyor.
KAVGANIN PERDE ARKASI Airbus'ın yeni modeliyle ilgili ilk resmi açıklama Boeing Ticari Uçaklar Başkan Yardımcısı Nicole Piasecki'den geldi. A330'dan geliştirilecek olan A350'nin kendilerine asla rakip olamayacağını belirten Piasecki, yeni motor ve kanatlar takılsa bile uçağın 7E7'nin menzilinin yarısına bile ulaşamayacağını kaydetti. İki büyük üretici arasındaki kavganın perde arkasında Airbus'ın geçtiğimiz yıl Boeing'in satışlarını tarihinde ilk kez geçmesi yatıyor. Ancak Boeing'i asıl rahatsız eden gerçek Airbus'ın aldığı sübvansiyonlar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|