|
|
Yolsuzluk değil haberi problem
Kıbrıs Türk Hava Yolları'nda (KTHY) yaşanan vukuatlara maalesef yetkili makamlarda oturanlar cevap veremiyor. Üstüne de gidemiyor. Geçmiş dönemde bedava satılan 4 uçakla, yarı fiyatına kiralan charter seferleriyle kimlerin abat edildiği ortada. Ve daha nice usulsüzlükler. Ancak görünen o ki, hepsi yapanın yanına kar kalacak. Bu işi çözerse Başbakan Recep Tayyip Erdoğan çözer. Geçmiş dönemde Ümit Utku yüzünden KTHY ile 6 ayrı davam oldu. Şu an da eski yönetim kurulu başkanlarından biriyle görevinden ayrılması neden olduğum için davam var. Anlayacağınız kurumu şu an başında olanlardan daha fazla seviyor, koruyor ve biliyorum. Bu sebeple Başbakan'a bir kez daha hatırlatıyorum; yazdıklarıma kimse cevap veremiyor. KTHY'ye yukardan bir elin kesin değmesi gerekiyor. KTHY'de geçmişe sünger çekilmesi ve tartışmaların bitmesi için Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne de (KKTC) sıcak gelecek bir teklif geçen hafta yapıldı. Bu teklifle Türkiye tarafı KTHY'den kurtulacak. KKTC tarafı da şirkette söz sahibi olacak.. Geçen hafta, Türkiye'den Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, Özelleştirme İdaresi Başkanı Metin Kilci, KTHY'den yönetim kurulu üyesi, KKTC'den Maliye Bakanı, müsteşarı ve bazı yetkililerin katılımıyla yapılan toplantı da KTHY'nin ne olacağı tartışıldı. Fakat, toplantının önemli bir bölümü bu köşenin yazarına ayrılmıştı. Uzun bir süredir gündeme getirdiğim KTHY'deki yolsuzlukları neden yazdığımı aklı evvel bir bürokrat kendine uygun bir sıfatlarla anlatmaya çalışmış. Yolsuzlukların neden yazıldığı değil, niçin ve kimler tarafından yapıldığını . Maliye Bakanı Kemal Unakıtan da, bu bürokrata müdahale edip, tutarsızlığı konusunda uyarmış. Ben de kendisinin benimle ilgili söyledikleri hakkında uyarıyorum; Şeref, haysiyet, onur, dürüstlük gibi sıfatlardan birine sahipse, iddialarını ispat için ben buradayım. Aksi taktirde ben yine burada olacağım. Hatırda kalması için KTHY'den bir yolsuzluk klasiği. AK Parti Hükümeti göreve gelmeden önce KTHY yönetimi şirketin 4 adet Boeing 727 uçağını bir milyon 250 bin dolara sattı. Aynı dönemde Türk Hava Yolları (THY) bir adet Boeing 727 uçağının motorunu 600 bin dolardan elinden çıkardı. Bir 727'de 3 motor olduğuna göre, 4 uçağı pazarlayan X kişiler ne kadar kazanmıştır. Ben hesaptan anlamadığımdan bir sonuca varamadım. THY ve KTHY'nin üst kurumu Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) bana yardımcı olabilir mi? Baban Zade Şevket Efendi ya da Boyacı Hamdi Bey'in katkılarıyla ÖİB bir tablo çıkarabilir, diye düşünüyorum.
|