|
Gökyüzünün 'en' iyileri
|
|
ÜNLÜ araştırma şirketi Skytrax'in 10 milyondan fazla yolcuyla yaptığı ankette havacılık sektörünün "en"leri belirlendi. En iyi havayolu Singapur, en iyi havalimanı Hong Kong seçildi. En iyi kabin personeli Malezya Havayolları'nda, en iyi first class ise Cathay Pasific'te. Memnuniyetini en üst düzeyde tutan Asiana'ya da mükemmellik ödülü verildi.
*** İşte Gökyüzünün Yıldızları
Dünyanın en saygın araştırma kuruluşlarından biri olan Skytrax şirketi, 10 milyondan fazla yolcuya anket yaparak havacılık sektörünün "en"lerini belirledi. En iyiler Uzakdoğu'dan çıktı.
Havayolu : Singapur Havalimanı : Hong-Kong Lounge : Cathay Pasific Kabin personeli : Malezya Havayolları First class : Cathay Pasific Business class : British Airways Ekonomi class : Emirates
Havada Uzakdoğu farkı Havacılık sektörü ile ilgili araştırmalarını ticari kaygılardan uzak gerçekleştirdiği için tüm dünyaca itibar gören İngiliz Skytrax şirketi, 93 ülkeden yaklaşık 11 milyon yolcunun oylarıyla havacılık dünyasının "en"lerini seçti. En İyi Havayolu, En İyi Havalimanı, En İyi Kabin Personeli, En İyi Lounge (Yolcu Salonu), En İyi First Class, En İyi Business Class, En İyi Ekonomi Class, En İyi Bölgesel Havayolu ve Skytrax Mükemmellik Ödülü kategorilerinde yapılan anket sonuçlarına Uzakdoğulu şirketler damgasını vurdu. Dünyanın en geniş katılımlı anketine tam 92 ülkeden 10 milyon 821 bin 215 havayolu yolcusu katıldı. On aylık bir süreç (Haziran 2003- Mart 2004) sonunda yapılan anketle havacılıkta en iyiler belirlendi. Singapur Havayolları 10 milyondan fazla yolcunun oylarıyla 2004'ün en iyi havayolu seçilirken, uzakdoğulu havayolunu Emirates, Cathay Pacific, Qantas Airways ve Thai Airways izledi. Sıralamada en ciddi çıkışı geçen sene 24. sırada olan Katar Havayolları yaptı ve bu yıl 17 basamak birden yükselerek 7.'liğe oturdu. İlk 10 havayolu sıralamasında 6 şirketle yer alan Uzakdoğu orijinli havayolları, servis ve kaliteleri itibariyle ön plana çıktı. Servis etkinliği, kabin mevcudiyeti, kabin personelinin dil yeteneği, nezaketi, yolculara karşı samimiyeti, ilgi ve alakası seçimde etkili oldu. Londra merkezli araştırma şirketi Skytrax çalışanlarınca 93 farklı ülkeden yolcuya gönderilen anket, şirket tarafından yerinde görüşme, online yazışma ve telefon ile mülakat yapılarak oluşturuldu. 182 bin 455 anket metni, hatalı yazılma, yineleme ve gayri ciddi dolumlar sebebiyle değerlendirmeye alınmadı. Ek anketler anketörler tarafından detaylı bilgi edinmek amacıyla katılımcılarla tekrar dolduruldu. Havayollarının değerlendirmelerinde IATA gibi örgütlerin verileri de gözetildi. Skytrax, bu yıl müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutan şirketlere de 'Mükemmellik' ödülü verdi. Bu kategoride havaalanı ve uçakta yolcuya sunulan ürün ve müşteri servis standartlarının kalitesi ile yolculuğun her aşamasındaki müşteri memnuniyeti dikkate alındı. Bu dalda Mükemmellik Ödülü, Seoul merkezli Asiana Havayolları'na verildi. En İyi Havalimanı dalında da birinci Uzakdoğu'dan çıktı. Havalimanları, yine 10 aylık bir süre boyunca 4 milyon 844 bin yolcunun oylarıyla seçildi. Bu kategoride en büyük yarış Singapur Changi Havalimanı ile Hong Kong Havalimanı arasında yaşandı. Hong Kong Uluslararası Havalimanı birinci olurken, 2.liği Changi, 3.lüğü ise Amsterdam Schiphol Havalimanı aldı. Havalimanlarının bölgelere göre dağılımında Afrika'da Johannesburg, Avustralya'da Sidney, Orta ve Doğu Avrupa'da Prag, Ortadoğu'da Dubai, Amerika'da Cincinnati, Güney Amerika'da ise Brezilya'nın Sao Paulo Havalimanları en iyi seçildi. Yolcular en iyi first, business ve ekonomi class'a sahip havayollarını seçerken de zorlandı. Uçak içinde En İyi First Class'a sahip havayolu Cathay Pasific olurken, British Airways En İyi Business Class, Emirates'de En İyi Ekonomi sınıfına sahip havayolu oldu. 1 milyon 463 bin yolcunun oylarıyla Cathay Pasific En İyi First Class ve Business Class Lounge'a sahip havayolu seçildi. First ve business class salonların seçiminde şu kıstaslar göz önüne alındı: Oturma kapasitesi, salondaki dekor ve ambiyans, internet bağlantısı, bilgisiyar gibi iş imkanlarını kolaylaştıran etkenler, duş ve tuvaletlerin temizliği, gazete ve dergi çeşitliliği, yiyecek-içeceklerdeki kalite ve çeşitlilik, personelin misafirlere davranış şekilleri. En İyi Kabin Personeli Ödülü'nü 2 milyon 117 bin yolcunun oylarıyla Malezya Havayolları aldı. Malezya Havayolları bu ödülü 3.kez kazanmış oldu.
|