Türk şirketlerine tavsiyem Japon tüketiciyi iyi tanısınlar
* Türk şirketlerinin Japonya pazarında başarılı olabilmeleri için vereceğiniz tavsiye var mı? Japonya'da Türk ürünlerinin tanıtımını yapıyorum. Sanırım, Türk fabrikalarının Japon pazarını daha iyi öğrenmeleri gerekiyor. Benim bir misyonum da bu. Örneğin şu anda deri sektöründe bizim yaşadığımız en büyük sorunlardan biri, Türkler'in Japonya'daki standartları tam olarak anlamaması, algılayamaması. Japon müşteri çok talepkâr ve çok seçici.
JAPONLAR DETAYLARLA İLGİLLENİR Türkler, ABD ve Avrupa pazarlarına üretim yapıyorlar ve sanıyorlar ki, oraların standartları uluslararası standart ve Japonya için de geçerli. İşte bu büyük yanılgı. Japonya kendine has özellikleri olan bir ülke. Perakende de fiyatlar çok yüksektir ve Japonlar satın aldıkları ürünlerde en küçük detayla dahi ilgilenirler. Türkler şikayet ediyor bu noktada. Ama daha fazla ihracat yapmaları için Japonlar'ın neden hoşlanıp, neden hoşlanmayacağını çok iyi anlamaları lazım. Biliyorsunuz, II. Dünya Savaşı'ndan sonra hiçbir şeyimiz kalmamıştı. Her şeyi yeni baştan yaptık. İşte buradaki başarının sırrı şuydu. Biz yabancı pazarları, oradaki müşterinin taleplerini ve standartları araştırdık ve tam da onların istediği ürünleri üreterek başarılı olduk.