* Japon müşteri Türk konfeksiyonuyla tanışıyor. Bir taraftan da Türk tekstil ve konfeksiyoncularda büyük bir Çin korkusu yaşanıyor. Acaba bu korku yersiz mi? Çin'in Türkiye'nin tekstil ve konfeksiyonu için büyük tehdit oluşturacağı ya da rekabeti çok zorlaştıracağı ortada. Çin ürünlerinin kalitesi kötü değil ve fiyat çok düşük. Ama başka bir alan var ki Türkiye, Çin karşısında gerçekten güçlü olabilir. Kalitesi yüksek ve tasarımı güçlü konfeksiyonda pekala rekabet edebilir, hatta öne geçebilir. Çünkü bu alanda Türkiye'nin İtalya, İspanya ya da Fransa'dan bir farkı yok. Çin'deki fabrikaların bu kadar kaliteli ve tasarımı güçlü ürünler yapabileceğini hiç sanmıyorum. Türkiye uzun yıllar fason olarak olsa bile Avrupa'nın ve Amerika'nın önemli markalarına üretim yaptı. Şimdi artık kendi markalarını, kendi tasarımını da çıkartıyor.
* Hangi Türk markalarına Japonya yolu görünüyor? Mitsui olarak şimdi Mavi Jeans, Bilsar (Bil's), Damat&Tween ve Abbate ile ilgileniyoruz. Hem bu markaları Japon müşterisiyle buluşturmak hem de bir Japon markasına üretim yapmaları için görüşüyoruz.
* Türkiye'de yatırıma soyunmayı düşünmüyor musunuz? O kadar çok kriz yaşanmış ki, bugüne kadar yatırım düşünmek mümkün değildi. Ama Türkiye'deki atmosfer bu yıl çok iyi . Enflasyon düşüyor. Ekonomik göstergeler pozitif. Mitsui Türkiye de bu yıl yatırım yapmak için bir çok sektöre bakıyor, araştırıyor.
* Hangi sektörlere yatırım yapacaksınız? Kimya ve tekstil sektöründe yatırım yapmak üzere şu anda görüşmeler yapıyoruz ama isimlerini vermem mümkün değil.