| |
|
|
Motosiklete methiye
Sabahları Kızıltoprak'tan geçip köprü yoluna saparken... Dükkanların önünde, yan yana dizilmiş motosikletlere bakıp bakıp söyleniyorum: 'Trafiğin işlemez hale geldiği şu İstanbul'da motosiklet kullanımı neden bu kadar az?" Ulusal planda da durum aynı... Hatta diğer ülkelerle kıyasladığımızda vaziyetimiz 'aptalca'. Bin kişiye 500'ün üstünde motosikletin düştüğü Tayvan'ı geçtim... Hadi bin kişiye 170 motorun düştüğü Vespa'nın anavatanı İtalya'yı da bir yana bırakalım... Yunanistan kadar olamadık: Onlarda bin kişiye 80, bizde ise 16 motosiklet düşüyor. Yukarıda niye 'aptalca' dedim biliyor musunuz? Milli geliri Türkiye'yi katlayan ülkeler, motosiklet gibi yakıttan tasarruf eden bir ulaşım aracından bol bol yararlanıyor... Biz ise cep delik cepken delik halimize rağmen otomobile yükleniyoruz. Hani bir bakıma 'ayranı yok içmeye, tahtırevanla gider şaapmaya' durumu.
*** Bitmedi! Diyelim ki bu yazıyı okuyunca gaza geldiniz ve bir motosiklet almaya karar verdiniz. Ama engel engel üstüne... Mesela... Motosiklet bizde 'lüks tüketim' sayıldığı için yüzde 18 KDV'den başka, ilave olarak yüzde 8 ÖTV ödeyeceksiniz. Mesela... Avrupa'da 50- 125 cc arası motorları, otomobil ehliyeti olan kullanıyor. Bizde ise gidip tekrar ehliyet almak gerekiyor. Velhasıl Türkiye'de devlet, motosiklet kullanımını desteklemek yerine köstekliyor. Deveye, 'Boynun niye eğri' demişler, 'Nerem doğru ki' demiş.
|