* TAV markasıyla orada da terminal yapmak için teklif verdiniz. Son gelişmeleri anlatır mısınız? Sanıyorum şu anda Avrupa'nın en büyük terminal ihalesi, yaklaşık 350 milyon dolarla Mısır'da oluyor. Biz verdiğimiz teklifle birinci olduk. Uluslararası 9 konsoriyum vardı. Teorik olarak bizim almamız lazım. Dış Hatlar Terminali ile dünyada tanınan bir kuruluş olduk. Yolcuyu rahat ettiren, çok güzel bir proje. Biliyorsunuz şimdi Esenboğa Havalimanı'nı yapacağız. Yüksek Planlama Kurulu kararını bekliyoruz. Eylül-ekim gibi başlarız. 200 milyon Euro civarında bir proje.
* Dünyada pek çok havalimanı deyim yerindeyse dökülüyor. Yeni terminal için ihale açan her ülkeye gidecek misiniz? Bunun için yeteri kadar güçlendiğinizi düşünüyor musunuz? Mısır'da ikinci bir ihale var. Girmeyi düşünüyoruz. Dubai'de bir hangar yapıyoruz. Kök salmaya çalışıyoruz. Saymaya kalksam, Hindistan'dan Arnavutluk'a ve Fas'a kadar pek çok ülkede yeni terminal yapımı için ihaleler açılıyor. Biz takip ediyoruz. Ama tabii on yere bakarsınız, bazılarıyla ciddi ilgilenirsiniz. Bazılarına ise bakarsınız, oyunculardan biri olur, teklif atarsınız. İsminizden bahsettirirsiniz.
İRAN BÜYÜK POTANSİYEL * Tahran'da giriştiğiniz bir proje var ama daha girer girmez sorun yaşamıştınız... Tahran'da havalimanını onlar kurdu. Biz işletmeyi alacağız. Sonra da ikinci bir terminal kuracağız. Otel yapacağız vs. Daha işin başındayız yani. Alım sırasında kendi içlerinde problem yaşadılar. Ama bunlar normal. Bu yüzden geri çekilmek olmaz. İran, Türkiye için önemli bir pazar. İki ülke arasındaki ticaret çok az. Bizim bu pencereyi açmamız lazım. Beni en çok üzen şeylerden biridir. Avrupa'nın İran'a sattığı mal toplamı 20 milyar dolara ulaştı. Biz burnunun dibindeyiz ama ticaret hacmimiz çok az. Aynı şey Rusya'da olmadı mı? Avrupa gitmiş, bütün işleri yapmış. Biz o zaman komünist diye gitmemiş, seyretmişiz.