|
|
|
|
En değerli miras SAAT
Amaç zamanı öğrenmek olsa da saat artık hayat tarzlarının bir sembolü oldu. Carier, Bvlgari ve Breguet gibi markalarsa bu tarzlarda belirleyici rol oynuyor
Saat ilk kez 1656 yılında Hollandalı bilimadamı Christian Huygens tarafından icat edildi. Sarkacın sürekli hareket etmesi için bir motor kullanan Huygens'in yaptığı bu saatler, zamanı günde bir dakika sapma vererek gösteriyordu. Günümüzde ise saatler farklı amaçlara da hizmet etmeye başladı. Artık pek çok insan için saat satın almak bir tutku haline gelmiş durumda. Carier, Bvlgari ve Breguet gibi markaların milyonlarca meraklısı var. Bu kişiler, bunları binlerce dolar verip de sadece zamanı öğrenmek için satın almıyorlar tabii ki. Bunun yanı sıra saat meraklıları için her yıl sergiler de düzenleniyor. Örneğin bu yılın başlarında St. Petersburg Müzesi'nde, Bvlgari'nin tanıtımı yapılmıştı. Artık pek çok ünlü marka, saat modellerinin soy ağaçlarını çıkarıyor. Çünkü her bölgedeki saatin ayrı bir hikayesi var. Örneğin komünizmden önce Rusya ve Çin, tüketim pazarında büyük bir paya sahipti. Cartier de 1911 yılından beri büyük sergiler yapıyor. Firma, 1997 yılında New York'taki Metropolitan Müzesi'nde en büyük sergisini gerçekleştirdi. Cartier'in pazar payında uzun yıllardan beri Çin'in önemli rolü var. Bu nedenle Şangay'da bir sergi gerçekleştirdiler. Cartier'in başkanı Bernard Fornas, bunun önemini şöyle açıklıyor: "Çok sayıda insanla özel koleksiyonlarımızı paylaşmak istiyoruz. Bu sergilerdeki hiçbir parçayı satmıyoruz. Bu organizasyonlar Cartier'in dünyadaki saygınlığını arttırıyor." Yapılan etkinlikler bunlarla sınırlı kalmıyor. Geçtiğimiz yıl ünlü bir saat markası Chopard, Cannes Film Festivali'nin sponsoru oldu. Daha sonra TAG Heuer, Formula 1'in sponsorluğunu yaptı. Omega'nın taktiği ise Cindy Crawford gibi ünlü yıldızlarla çalışmak oldu. Omega'nın başkanı Stephen Urquhart, tüm saat tutkunları gibi saatin sadece zamanı anlatmadığını söylüyor. "Beş dolara da zamanı öğrenebilebileceğiniz bir saat alabilirsiniz. Oysa ki saat duygusal bağı olan bir üründür. İnsanlar bir hayat tarzı, bir stil satın alırlar."
Ece Koçal
|
|
|
|
|
|
|
|
|