|
|
Nerede arkadaki kahramanlar?
Halkla İlişkiler Derneği (HİD), sektör için hayırlı işler yapıyor. Bu yıl 3'üncüsünü düzenledikleri 'Altın Pusula' ödülleri, bu hayırlı işlerden biri. Mesleğin, 'bir masa bir kasa' ofislerde çalışan, yemekli toplantılara davet işini halleden, sandalyelerin 'giydirilme' işini mükemmelen beceren, medyadaki 'kanka'ları vasıtasıyla 'garantili haber çıkartan, yetenekli ve prezantabl' bayanlarla yürütülebilecek, herkesin üstesinden geleceği bir iş olduğu algısı ancak bu tür yarışmalarla yıkılabilir. Dereceye giren projelere ve kuruluşlara bakınca, HİD'in bu algıyı değiştirmekte başarılı olacağı hemen görülüyor: Kurum İçi İletişim kategorisinde "Alarko İstikbal Kulübü" adlı projesiyle Alarko Holding, E-iletişim kategorisinde "Eczacıbaşı Sanal Müzesi" adlı projesiyle Dr. F. Nejat Eczacıbaşı Vakfı, Diğer Projeler kategorisinde "Afiyet Gazetesi" adlı projesiyle Eczacıbaşı Topluluğu, Sivil Toplum Kuruluşları kategorisinde "McDonald's Çocuk Vakfı" adlı projesiyle McDonald's, Etkinlik Yönetimi kategorisinde "Kullandığınız Süte Güveniyor musunuz?" adlı projesiyle MRM Partners, Kurumsal Sosyal Sorumluluk kategorisinde "Temiz Tuvalet" adlı projesiyle OPET, Pazarlama İletişimi kategorisinde "Shell Club Smart Card" adlı projesiyle Shell Türkiye ödüle layık görülmüş. İletişim fakültesinde okuyan öğrencilerin katılabildiği Genç İletişimciler kategorisinde ise Yeditepe Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi'nin öğrencileri ise teşvik ödüllerine layık görülmüşler. HİD'in web sitesinde, ödül alan kuruluşlara ve bu projelere hizmet vermiş olan başarılı PR şirketlerinin ve iletişim danışmanlığı ajanslarının adlarını boşuna aradım. Koymamışlar... Büyük bir olasılıkla ajanlar değil şirketler adına başvuru yapıldığı içindir. Olsun. Yine de yukarıda sözünü ettiğimiz hedefe ancak böyle ciddi, işini iyi yapan ajanslara sahip çıkılması oranında ulaşılabilir...
|