|
|
Teşekkürler Gani Hocam!...
Bankacılık sektöründe ürünler genelde birbirine benzer. Bunların reklamlarda anlatımı da. Yıllar önce, her banka reklamında mutlaka para sayan insanlar gösterilirdi. Sonra otomatik para sayıcılar insanların yerini aldı. İkinci kullanılan görsel binalardır. Bina ne kadar haşmetli ise, bankaya da güvenin o kadar artacağı sanılır herhalde. Bir çırpıda batıvermiş olan Hisar Bank'ın "Kale gibi banka" reklamları bir türlü kulağa, akla küpe olmaz. Gani'yi izlediniz mi, bilmem. Ben izliyorum. Her seferinde büyük bir zevkle tekrar izliyorum. Kendime dersler çıkararak, bir şeyler öğrenerek... Garanti Bankası'nın Ahmet Gülhan'ın oynadığı reklam filminden söz ediyorum: "Gani, Gani, Garanti..." "Her KOBİ'ye bir Gani gerek", "Garantili nakit idaresi!" vs... Ciddi bir ürün, ciddiyeti kaçırmadan, dozunda bir eğlence ile nasıl anlatılır? Sunum yapan arkadaşlar, lise ve üniversitelerdeki hocalar, bu sorunun yanıtını bulabilirler. Ürün özellikleri, doğrudan değil dolaylı, ama işin aslından da kopmadan nasıl anlatılır? Çünkü doğrudan anlatımlar daha zor anlaşılır. Burada da tüm satışçılar için çıkaracak dersler var. Orijinal müzik senaryoya basmadan reklam filmine nasıl eklemlenebilir? Burada da reklam filmi kurgusunda çalışan arkadaşlar belki bir şeyler öğrenebilir...
|