Bir süre önce Dışbank reklamları ile ilgili bir yazı yazmış, özetle "O reklam dili bizim kültürümüze ters. İş riskli yani. Bakalım sonuç ne olacak. Araştırma sonuçlarını gönderirlerse yayınlarız" demiştim. İletişim işini Türkiye'de gerçekten iyi bilen 10 yöneticiden biri olduğuna inandığım Genel Md. Yrd. sevgili Murat Ermert, NFO'ya yaptırdığı araştırmanın sonuçlarını bize yollamış. Buna göre son 6 ayda şu sonuçlar alınmış: Tüm markalarda reklam hatırlanmasında 24'üncü sıradan 5'inci sıraya, banka reklamları hatırlanmasında 10'uncudan 2'nci sıraya yükselmişler. Marka bilinirliği yüzde 9'dan yüzde 13'e çıkmış. İfadelerde 'Tercih edebilirim' diyenler 52'den 54'e çıkarken; 'Asla çalışmam' diyenler 18'den 11'e düşmüş. Bence en önemlisi son iki rakam. Çünkü bilinmek satın alınmak demek değildir. Ermert sonuçtan memnun görünüyor. 'Ne verdim ne aldım' hesabı da tutuyorsa mesele yok. Reklam o hedef kitlede amacına ulaştı demektir.