| |
|
|
Oya Başar "Hürmüz" oldu!
Ailece, Oya Başar'a hasret kalmıştık. Ne zaman arasak, "7 Kocalı Hürmüz'ün provasında" diyorlardı. Levent Kırca'yı bulmak zaten imkansız bugünlerde. Uşak'ta, TGRT için hazırladığı diziyi filme alıyor. Sonunda önceki gece kavuştuk onlara. Oya Başar, "Konuk Sanatçı" olarak katıldığı, İstanbul Belediye Tiyatrosu'nda sahneye koyulan "7 Kocalı Hürmüz"ü heyecanla anlattı. Yeni müziklerle ve çarpıcı bir yorumla, bir süper prodüksiyon hazırlanıyormuş. "Sadık Şendil"in "7 Kocalı Hürmüz"ü, Türk tiyatrosunun efsaneleşmiş müzikali veya vodvili. Ben Ayfer Feray'ın ve Ayten Gökçer'in, "Hürmüz" tiplemelerini izledim. 1960'larda da Atıf Yılmaz'ın yönetmenliğindeki filmde, Türkan Şoray Hürmüz'ü oynamıştı. Geleneklerine bağlı bir mahalleye yerleşen fahişe Hürmüz'ün, erkekleri nasıl birbirine kattığını görürüz bu Sadık Şendil oyununda. Sonunda bir çeşit atasözü olmuştur. İnternetten baktım. DPT, demokrasi, SSK, AB Sekreterliği, Ecevitli Koalisyonlar, BDDK ve hemen her kurum, çeşitli köşe yazılarında 7 Kocalı Hürmüz'e benzetilmiş. Aslında gerçek hayattaki Hürmüz'ler, Hindistan'ın güneyinde (Hilgari), 300 ailelik Toda kabilesinde yaşamakta. Burada bir kız evlenince, bütün erkek kardeşlerin eşi olur ve rotasyonla onlarla birleşirmiş. Çocuğun babası da, tüm aile olurmuş. Oya Başar'ın "7 Kocalı Hürmüz"ünü ben de heyecanla bekliyorum.
|