| |
|
|
Bir haber için "Falcon - 2000"!..
GAZETECİLİK Havacılığa ilgi duyan ve bir dönemde uçak sahibi de olan ünlü bir işadamı, geçenlerde bana geldi, - Sizin meslek, gerçekten çağ atladı. Habercilik hem gelişiyor - hem de çok pahalı bir uğraş haline geliyor, dedi. Sonra, Bond çantasından, 19 Şubat Perşembe günkü Hürriyet'i çıkarıp, orta sayfayı açtı. İki sayfayı kaplayan fotoğrafın zemininde, bir "Falcon 2000" model, executive jet vardı. Jetin önünde, Hürriyet yazarları bulunmaktaydı. Hürriyet kadrosu, Rauf Denktaş'la görüşmek için, Falcon 2000 özel jetle, Kıbrıs'a gitmişlerdi. "Gazetecilik pahalı bir uğraş" oldu diyen iş adamı, bu fotoğrafı gösterdikten sonra, sözlerine devam etti. - Dassault firmasının ürettiği Falcon 2000, 27 dakikada 43 bin feet yükselebilir. 3000 mil, hiç yakıt ikmali yapmadan uçabilecek menzile sahiptir. Bunun fiyatı 26 milyon dolardır. Yani yüzde 10'la hesap etseniz, yıllık finansman maliyeti 2,5 milyon dolardır. Uçuş masrafları, bakımı gibi harcamalarla, günlüğü 20 bin dolardan az değildir. Bu işadamının gözlemleri, beni hem sevindirdi, hem de düşündürdü. Bir gazetenin bir röportaj için kadrosunu özel jetle göreve yollaması, tabii ki önemli bir gelişme. Özellikle gazeteciler için ne büyük rahatlık. Ama Türk medyasının yaşadığı serüvenleri düşününce de, biraz rahatsız oldum. "Eski Sabah"ın da, executive jetleri bisiklet gibi kullandığı dönemler yaşandı yakın geçmişte... Şimdi ellerinde bir tek "Genç Parti"leri kalan Uzanlar'ın, aile boyu jet filoları vardı. "Global Express" ler, "Challenger"ler, "Cessna"lar, inip inip, havalanırdı. Bir röportaj için Falcon 2000 tahsis eden anlayış, tabii ki "Haber"in değerini çok iyi takdir ediyordur. Ama medya, bu yükü kaldıracak kadar mali yeterliliğe kavuştu mu? Daha iki yıl önce yüzlerce gazeteciyi işsiz bırakan kriz, bu kadar çabuk mu iz bırakmadan geçti? Yine de, habere özel jetle gitmek hoş bir şey meslek için.
|