Kıyafeti seçiyorsunuz sizi aynalar giydiriyor
Prada'nın 50 milyon dolar harcayarak New York'ta açtığı yeni mağazada kıyafet denemeniz için aynanın karşısına geçmeniz yeterli. Bilgisayar imdadınıza yetişiyor
Minimalist çizgisiyle moda dünyasında saygın bir yere sahip olan Prada, her geçen gün yaptığı ataklarla adından sıkça sözettirir oldu. İtalyan asıllı markanın sahibi Miuccia Prada bu atılımlara fikir anneliği yapıyor. Uzmanlar bu kadının genlerinde modacılık olduğu görüşünde hemfikir. Miuccia Prada'nın moda hayatı kürklerle başladı. Prada'nın dedesi 1913'te ısmarlama bavul işine başlamıştı. Uzun yıllar bavul ürettikten sonra şirket 1985'te ayakkabı üretimine geçti. Ancak en iyi kararı 1989'da yine Miuccia Prada verdi; istikbalin, kadın modası üzerine olacağı düşüncesini uygulamaya geçirdi. Kocası Patrizio Bertelli ve 'I Pellettieri d'Italia' adlı imalat firmasının desteği ile ince belli, geniş ve düşük üstlü, zarif çizgili kadın kıyafetlerini üreterek şirketini genişletti. Erkek giyiminde de, siyah ve gri imzalı zarif takım elbiseler ve önden düz görüntülü pantolonlarla aynı minimalist stili kullandı.
Geçmiş yılların hızlı komünistlerinden olan Miuccia Prada, 1977 yılında Prada'nın tamamını miras yoluyla ele geçirdikten sonra kapitalist yaşama çabuk ayak uydurmasıyla tanınıyor. Miuccia son olarak Hollandalı mimar Rem Koolhass'la birlikte harikalar yarattı. Kısa süre önce New York Soho'da açılan yeni Prada mağazasının özellikleri saymakla bitmiyor. Mağazanın içine tam 50 milyon dolar para harcandı. Bu fiyat gerçek anlamda bir rekor. Dünya üzerinde bu bedele mal olan bir ikinci mağaza daha yok.
MAĞAZA DEĞİL SANKİ MÜZE
Teyatral tasarımıyla ilgi çeken mağaza da her şey yüksek teknolojinin birer ürünü. Yeni Prada mağazasında kıyafet denemek için üzerinizi çıkarmanıza gerek yok. Alacağınız kıyafeti seçiyorsunuz, üzerinizde nasıl duracağını görmek için aynanın karşısına geçmeniz yeterli oluyor.
Mağazanın dekorasyonu oldukça farklı. Zemin ve duvarlar sürekli hareket ediyormuş gibi. Ahşap ve metalin birlikte kullanılması dikkat çekiyor.
Miuccia Prada yeni mağazası konusunda oldukça iddialı: "Yakın zamanda Soho mağazasına turistik geziler düzenleyeceğiz. Burası alışveriş konseptinin oldukça dışında. İnsanlar kıyafet alırken kendilerini müzede gibi hissedecekler."
Gerçeği söylemek gerekirse Prada'nın böyle bir atılıma ihtiyacı vardı. Çünkü 1999 yılında, diğer güçlü bir İtalyan şirketi olan Gucci'deki yüzde 9.5'luk hissesini, Fransızlar'ın lüks moda grubu LVMH'ya satmıştı. Hal böyle olunca Prada epey güç kaybetmişti. Açtığı mağazayla fazlasıyla toparlandı ve moda dünyasındaki liderliğini bir kez daha dosta düşmana kanıtladı.
Sibel ARNA
|