Maçka'da İtalyan esintisi
Gucci ve Emporio Armani, "2002 Yazı" için şıklığın tarifini yaptı. Gucci kadını modern ve sıradışı, Armani kadını her zamanki gibi sade ve şık
Dünya üzerinde pek çok kadının o yıl ne giyeceğini karar veren güçlü iki marka, Armani ve Gucci. Aksesuvardan içgiyime kadar pek çok kadının ve erkeğin o yıl içinde ne giyeceğine bu iki dev marka karar veriyor. İstanbul Maçka'daki İtalyan mimarisinin en güzel örneklerinden biri olan Maçka Palas'ta buluşan markalardan Emporio Armani sade ama şık, Gucci ise sıradışı ve iddialı çizgisiyle dikkat çekiyor. Gucci, Armani ve Tod's markalarının halkla ilişkiler müdürlüğünü yürüten Alkım Çetin'le, politikacıların, sanatçıların, iş adamları ve eşlerinin seçtiği bu markalar üzerine görüştük...
* Bünyenizde, dünya modasına yön veren üç önemli markayı bulunduruyorsunuz; Armani, Gucci ve Tod's. Bu markaların tarzları nedir?
Bu markaların hepsi genel bir bakışla, bugün moda endüstrisine yön veren, dünyada lüks, kalite ve şıklığın simgesi olmuş markalardır. Ancak temsil ettikleri moda çizgisi ve tarz anlamında farklılıklar gösteriyor. Emporio Armani, Armani Modaevi tarafından üretilen, altı değişik etiketten biri ve dünyada en yaygın olanı. Armani çizgisi ile, sade ama şık, modern ama zamansız giysiler vurgulanır. 90'lı yıllarda tasarımcı Tom Ford ile tekrar zirveye yükselen Gucci, 70 yılı aşkın bir süredir İtalyan ürünlerinde stil ve kalitenin sembolü haline gelmiş, dev bir markadır. Gucci stili son derece modern ve sıradışı tasarımların çok özel ve ayrıcalıklı delüks kumaş ve materyallerle birleşmesiyle, her zaman iddialı bir stili yansıtır. Tod's ise çanta ve ayakkabıda rahatlığın ve şıklığın statü sembolü haline gelmiş bir markasıdır. Tod's stilinde rahatlık estetik için feda edilmez.
* Müşterileriniz kimler?
Bu markaların ülkemizdeki tüketici grubu, dünyadaki çizgisine paralel bir profil çizmektedir. Yani, üst gelir grubuna ait, eğitim düzeyi yüksek, yaşam standartı ile piramidin en üst katmanını oluşturan elit grup diyebiliriz. Bu tanımlama çok genel hatlarıyla müşteri profilimizin sosyo-ekonomik yapısını yansıtır. Daha belirleyici olmak istersek, üst düzey yöneticiler, politikacılar, bürokratlar, iş adamları ve eşleri, sanatçılar, yazarlar ve toplumda isim ve statü sahibi önemli bir kitleye sesleniyoruz.
* Ekonomik kriz etkiledi mi?
Son dönemde ülkemizin içinden geçtiği zorlu şartlar, hazır giyim sektöründe de bir duraklama dönemi yaşatmıştır. Ancak markalarımızın seslendiği müşteri grubu üst gelir grubunu temsil ettiği için krizin bize yansıması ve yarattığı dalgalanmalar daha az keskinlikte olmuştur.
* Türkiye'ye getireceğiniz ürünleri seçerken Türk kadının fiziksel yapısını ve zevkini dikkate alıyor musunuz?
Emporio Armani ve Gucci markaları yaklaşık 4 yıl önce, Tod's ise bir yıl önce Doğuş Grubu tarafından Türkiye'ye getirilmiştir. Bu geçen süre zarfında mağazalarımızın yöneticileri ve satış danışmanlarımız, müşteri grubumuzu çok iyi tanıma ve onların alım trendlerini ve beklentilerini daha iyi anlama olanağını elde ettiler. Yurtdışında gerçekleşen ve mağaza yöneticilerimizin birebir bulunduğu ürün alımları sırasında, müşterilerimizin fiziksel özellikleriyle beğeni ve istekleri, elbette göz önüne alınıyor ve etkin bir rol oynuyor.
CUMHURBAŞKANI CELAL BAYAR'I AĞIRLAYAN BİNA
Maçka Palas 20'nci yüzyılın başında İstanbul'da kira apartmanı olarak yapılan ilk binalardan biri ve ayakta kalan tek örnek. Yüzyılın başında İtalyan asıllı mimar Giulio Mangeri'nin inşa ettiği binada Milano'daki plazzolardaki mimari anlayış uygulanmış. Tarihi binada pek çok ünlü de yaşamış. Şair Abdülhak Hamit, roman yazarı Kerime Nadir ve Celal Bayar bunlardan sadece üçü. 1944 yılında Doğuş grubu tarafından devralınan bina restorasyona karşın bugün de İtalyan mimarisini yansıtmaya devam ediyor. İtalyan modasının iki dev ismi Armani ve Gucci'yi İtalyan yemeklerinin sunulduğu Armani Cafe'yle binada buluşturan özellik de bu.
BU SEZON ASİMETRİ MODA
2002 yazında Emporio Armani koleksiyonu her zamanki yalın çizgisini koruyor. Şehir renkleri olarak tanımlanan siyah ve beyaz, tüm giysi ve aksesuvarlarda yer alırken, koleksiyon denizci temasını yansıtıyor.
Gucci'nin modern ve sıradışı çizgisi bu sezon da özel ve ayrıcalıklı kumaşlarla tasarlanan lüks giysilerde devam ediyor. Pudra rengi ve asimetri, sezonun hitleri. Gucci kadını feminen stilini bambu topuklu ayakkabılarla tamamlıyor.
Tod's'un yaz koleksiyonunda, çift tonlu midilli derisinden gökkuşağı renklerinde loafer yer alıyor. Geçtiğimiz sezonun başarısının ardından tokalı loafer'ın yerini, keten topuksuz terlik alıyor. Carre Bag, yazın sıcak renklerini yansıtıyor.
MÜŞTERİ HİZMETİNDE DÜNYA STANDARDI
1998 yılından bu yana Doğuş Grubuna bağlı, Armani, Gucci ve Tod's markalarının Türkiye temsilcisi olan Arena Giyim'in Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü Alkım Çetin, bu 3 markanın satış ve hizmet prensiplerini şöyle özetledi:
Mağazalarımızın vitrin tasarımından, dekoratif unsurlara dek hemen her şey dünya standartlarında belirlenen kriterlere göre şekillenir. Ayrıca mağaza içi prosedürlerle, müşteri ilişkileri ve servis anlayışımız da her alanda yurt dışı örneklerinin aynı standarttadır.
|