kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
28 Şubat 2009, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

"Çocuklar not verilmeden de öğrenebilir"

Giriş Saati : 28.02.2009 11:51
Güncelleme : 28.02.2009 20:28
Yeni Haber
İsviçre'nin eğitim alanında tanınmış en ünlü profesörlerinden olan Remo Largo (65) sınav stresi ve kötü not alma korkusunun çocukların öğrenme kabiliyetlerini engellediğini söyledi. 30 yıldan buyana Zürih şehir idaresinde eğitim projeleri sorumlusu olarak çalışan Prof. Largo'nun çocuk eğitimi üzerine yazdığı üçünçü kitabı yeni piyasaya çıktı. "Bebeklik Yılları" ve "Çocukluk Yılları" adlı iki eseri İsviçre'de en önemli eğitim kitapları olarak tanınan Rema Largo, "Çocukları yarınlara hazırlarken onları sınav stresine sokmak yarardan çok zarar veriyor. Üst üste yapılan sınavlar ve notlandırma çaresizlik sisteminin bizlere dayattığı bir durumdur. Öğrenciler kötü not alma endişesinden uzak tutulmalı. Çocuklar not verilmeden de öğrenebilir." diye konuştu.

Üçüncü eseri "Öğrencilik Yılları" adlı kitabı yeni piyasaya çıkan Prof. Largo, dünyada son yıllarda yaşanan globalleşme nedeniyle her ülkenin bilinen klasik eğitim düzeninde reformlar yapması gerektiğine dikkat çekiyor. Largo, "Bizim İsviçre'de üst üste sınavlara dayanan düzenimiz bir çaresizlik sisteminin ürünüdür. İsviçre'de not verilmeden ve sınav olmadan çocukların birşey öğrenemeyeceği sanılıyor. Bu baştan sona çok yanlış bir düşünce." dedi.

Eğitimcilerin, "Her çocuğun mutlaka bir güçlü yanı vardır." gerçeğinden hareket etmeleri gerektiğinin altını çizen Prof. Rema Largo, "Çocukların bu güçlü yönlerini keşfedip, açığa çıkarmak okulun ve öğretmenlerin görevi olmalı. Çocuklar ancak böylelikle yarınlara öz güveni gelişmiş insanlar olarak yetiştirilebilir. Eğitimde bu dönüşümün sağlanması için az öğrencili sınıflara ihtiyaç var. Bunun çok masraflı olduğunu ileri sürenler olabilir. Ancak son ekonomik krizde özellikle bankaların paraları ne kadar boşa harcadıkları ortaya çıktı. Keşke bu paraların bir bölümü çocukların eğitimine yönlendirilseydi." temennisinde bulundu. (CİHAN)