kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
28 Şubat 2009, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
"Waketurbulance" denilen hava girdabı böyle bir durum yaratıyor.

Büyük uçağın girdabı düşürdü

Ali BALCI - Cevdet ÖZDEMİR
28.02.2009
THY Pilotları Derneği Tekirdağ uçağının "waketurbulance" denilen önden giden büyük uçağın yarattığı hava girdabı yüzünden düşme ihtimalinin büyük olduğunu belirtti..
Türkiye Hava Yolları Pilotları Derneği (TALPA), Amsterdam'daki kazaya, THY uçağından önce inen bir başka uçağın oluşturduğu türbülansın (waketurbulance) neden olma ihtimalinin yüksek olduğunu bildirdi. Bu durumda tek suçun Hollanda sivil havacılığında olduğunu belirten TALPA, Hollandalı yetkililere "Tekirdağ uçağının önünden piste hangi uçağın kaç dakika önce indiği" sorusunu yöneltti. Waketurbulance doğal olmayan yollardan büyük bir uçağın arkasında yaratmış olduğu hava girdabı olarak tanımlanıyor. TALPA Yönetim Kurulu Başkanı Kaptan Pilot Ali Ziya Yılmaz, İkinci Başkan Kaptan Pilot Mete Dane ve Genel Sekreter Savaş Şen kazayla ilgili basın toplantısı düzenledi. Kazayla ilgili tespit ettikleri bilgileri düşen Tekirdağ uçağının radar görüntüsü eşliğinde anlatan TALPA Genel Sekreteri Savaş Şen, uçağın gayet normal geldiğini ve olması gereken yerde bulunduğunu söyledi. Uçakta aniden bir düşüş yaşandığını belirten Savaş Şen, "1 dakikada bin 500 metre alçalış yaşanmış. Bu düşüşe rağmen pilotlar uçağı normal irtifada tutmaya çalışmış. Motor dursa bile böyle bir düşüş yaşanmaz. Buna ancak önde ilerleyen büyük bir uçağın yaratacağı waketurbulance neden olabilir. Waketurbulance durumunda arkadaki uçak uçabilitesini kaybediyor. Böyle ani düşüşü pilotlar istese de gerçekleştiremez" dedi. Bu durumda bile pilotların uçağı başarıyla indirdiklerini ifade eden Şen, "Edindiğimiz bilgilere göre Tekirdağ uçağından 2 dakika önce Boston'dan gelen Boeing 757 uçağı inmiştir. Bu durumlarda büyük küçük uçak ayrımı gerekmektedir. İki uçak arasında belirli bir mesafe tutulması gerekmektedir. Bizim kaptanlarımıza bu uyarı yapılmış mıdır? Kule, türbülansa karşı iki uçak arasındaki mesafeyi açmalıydı. Yapılmışsa kaç millik bir açma yapılmıştır? Hollandalı yetkililer motor arızası ihtimalini ön planda tutuyor. Bizce art niyet var. Kazanın sebebine ilişkin en güçlü ihtimal, önden inen uçağın türbülansı ihtimaldir. Waketurbulance ihtimali göz ardı ediliyor" dedi.

THY'DE TÖREN
Kazada yaşamını yitiren 5 Türk'ün cenazeleri Türkiye'ye getiriliyor. Uçağın kaptan pilotu Hasan Tahsin Arısan, Murat Sezer, Olgay Özgür ve kabin ekibinden Ulvi Murat Eskin ile iş adamı Bülent İşgören'in cenazelerinin bu sabaha karşı İstanbul Atatürk Havalimanı'na getirileceği öğrenildi. Bugün saat 10.00'da Yeşilköy'deki THY Genel Müdürlük binası önünde düzenlenecek törenin ardından Murat Sezer'in cenazesinin Bursa'nın Gemlik ilçesine, Bülent İçgören'in cenazesinin ise Bodrum'a gönderileceği belirtildi. Diğer pilotların cenazeleri ise Ataköy. 5. Kısım Camisi'nde kılınacak öğlen namazının ardından Edirnekapı'daki THY şehitliğinde toprağa verilecek.